Annons:
Etikettövrigt
Läst 2900 ggr
Julip
8/27/14, 1:49 PM

Hur skaffar man antivirusprogram?

Jag får hem min lilla mini laptop imorgon eller på fredag och undrar då hur man skaffar ett antivirusprogram/virusskydd för datorn på bästa sätt? Då jag är student får det gärna gå så billigt som möjligt undan.

Annons:
Davbjo
8/27/14, 1:51 PM
#1

Vad är det för operativsystem? Windows Essentials är från Microsoft, det är gratis och jag tycker det fungerar bra.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Zepp
8/27/14, 2:02 PM
#2

Vilken Internetleverantör har du?

De brukar ha gratis eller subventionerad!

Annars så MSSE som #1 säger.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/security-essentials-download

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

catcult
8/27/14, 2:03 PM
#3

Jag rekommenderar Kasperskys, tycker att det är snabbt och smidigt.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Zepp
8/27/14, 2:21 PM
#5

Det ligger en Norton testversion i 30 dagar på datorn, så du behöver inte ha panik.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Julip
8/27/14, 3:42 PM
#6

#5 Åh! Vad bra. Jag är så okunnig när det gäller datorer så det såg jag inte ens.. Behöver ju använda den omgående då jag får hem den, då den främst är till för bla plugget. Så då behöver jag inte tänka på något innan jag surfar ut på nätet på datorn för första gången?? Vad kan jag använda för program till denna dator när dessa 30 dagar tar slut?

Annons:
Zepp
8/27/14, 3:59 PM
#7

Vilket du vill!

Kolla om din internettlevarantör eventuellt har något att erbjuda i första hand.

Det brukar funka bäst för de som inte är fena på datorer.

Annars så kan du via din dator köpa förlängning av Norton.. du får garanterat ett erbjudande om detta, på datorn!