Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 2940 ggr
Mia-45
2014-09-10 14:52

Kan Chrome krascha?

Har för en månad sedan köpt en ny laptop. Toshiba.

Installerade Chrome och adblock plus. Allt har fungerat fint tills för någon dag sedan. Då blev skärmen full med gula streck…precis som en EAN på varor. 

Idag försvann Adblock hux flux, Chrome började lägga ner webbläsaren. Jag fick avinstallera Chrome igen och även Adblock plus. Men det tog ett tag innan jag fattade att jag kunde göra detta. 

Men ska Chrome bete sej så här eller är det fel på min dator. 

den är på 4 MB och 1600 MGh

Annons:
Rumblebee
2014-09-10 14:57
#1

Innästlat att adblock försvann… Antingen är det fel på hårdvaran i datorn (med tanke på strecken), eller så är den infekterad med någonting. Har du antivirusprogram och antimalware ?

Mia-45
2014-09-10 14:58
#2

Ja jag har antivirusprogram i datorn…

jag får vänta och se vad som händer mer…:-(

Mia-45
2014-09-10 20:52
#3

Nu fick jag upp en ruta med att Chrome kraschat….Hmmmm! 

Men varför???

Ladydragon
2014-09-10 22:02
#4

Dom gula strecken verkar tyda på nåt hårdvarofel….grafikkort skärm m.m 

och självklart kan Google Chrome krascha som alla andra program men däremot kan det vara lurigt att veta varför det gör det…

får du något felmeddelande….börja med att läsa i hjälpen till Google Chrome och se om där finns nåt som kan hjälpa dig 

själv har jag sällan problem med Google chrome och skulle det krascha så brukar jag ha själv ha orsakat det…som att ha för många flikar igång….min dator är lite gammal o slö

catcult
2014-09-11 03:02
#5

Reklamera datorn så fort som möjligt! De gula strecken tyder precis som andra redan har skrivit på något hårdvarufel och det är bäst att lämna in den så fort som möjligt med tanke på att det kan ta lång tid att få tillbaka den.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Kaj
2014-09-11 10:50
#6

Gå till sökfältet och skriv "händelseloggar".  Starta Visa Händelseloggar.

Under Program och tjänsteloggar har du ett val som heter Hardware Events (hårdvarufel). Se om du har några poster där. Du skall här se om windows rapporterat några fel i din hårdvara. Det bör alltid vara 0 här ananrs är någon del av hårdvaran trasig eller håller på att gå sönder.

Annons:
Mia-45
2014-09-11 11:04
#7

En vän skrev till mej om att jag skulle kolla Plugin för Adobe Flash..jag gjorde detta och det visade sej att det var nåt fel där….
Tror problemet är löst nu då datorn funkar felfritt…än så länge är väl bäst att tillägga. 

Men tack alla för er hjälp. ❤️

Ladydragon
2014-09-11 13:19
#8

#7 Flash player eller? 

nja jag är tveksam till om det berodde på det speciellt eftersom Google Chrome har inbyggd Flash player

Mia-45
2014-09-11 13:31
#9

Ja iallafall så har datorn fungerat bra efter att jag fixade det som jag fick tips om med plugins för just det.

catcult
2014-09-11 18:19
#10

Tycker att du bör hålla ett extra öga på datorn, enligt min erfarenhet ska inte avsaknad av ett program (i detta fallet Flash-player) orsaka ränder på skärmen, det låter väldigt långsökt.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Zepp
2014-09-11 18:22
#11

Ränder har jag alldrig råkat ut för men att Chrome har kraschat!

Som regel lagar det sig självt genom att gå tillbaka till en tidigare fungerande version.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mia-45
2014-09-11 18:22
#12

#10 Nä ränderna jag såg vete tusan vad det var. 
Men jag ska hålla koll och händer nåt så lämnar jag in den. 

🌺

Upp till toppen
Annons: