Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 2931 ggr
The-a
2014-09-11 08:52

Förminska verktygsfältet i word

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min kompis råka förstora verktygsfältet i word. Hur gör jag för att få bort det?

Titta på bilden nedan, så ser det ut. 

Hjälp!

Annons:
Kaj
2014-09-11 10:46
#1

Högst upp till höger bredvid ikonen med frågetecknet har du en liten upp-pil. Klicka på den för att förminska eller förstora flikemenyerna.

The-a
2014-09-12 13:04
#2

Det är det att det har blivit förstorat. så det är jätte stort.

Kaj
2014-09-12 15:48
#3

Menar du att ikonerna är stora?
(Rätt svårt att veta om du inte hänvisar till hur det såg ut innan=.

Detta kan man enbart ändra om man ändrar bildskärmens upplösning. Dvs om upplösningen är satt så att alla ikoner inte får plats ändrar Office detta automatiskt till små ikoner så att er får plats. Office gör även så att om du inte har helt Office fönster utan gör det lite mindre genom att dra i sidorna av fönstret och gör fönstret mindre så kommer vissa ikoner att försvinna ner under varje flik. I ditt exempel om du förminskar ditt fönster så kommer ex vis formateringsdelarna för Normal, Inget avstånd, Rubrik1 att försvinna och du får i stället klicka på den lilla pilen nere vid höger vid rubrikområdet Format. Då kommer det som inte syns upp som en lista.

Jag tror inte det går att ställa in själ att ikonerna alltid skall vara små. Det går visserligen att ställa in under Anpassa bildskärm. Där kan man ställa in så att ikoner får en annan storlek (i procent) men det slår på alla menyer dvs även i utforskaren, internet Explorer etc.

The-a
2014-09-15 09:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Förlåt för att jag var otydlig. Men verktygsfältet och allt på sidorna har blivit förstorade. Det kanske inte syns så mycket på bilden men allting är förstorat. jag vet hur man förminskar pappret men själva ''Ramen'' i word är förstorad.  Det är verkligen svårt att förklara.

Kaj
2014-09-15 12:58
#5

Är allt förstiorat dvs inte bara i Word? T ex även i utforskaren mm.?

Vad är din upplöning på din bildskärm inställd på?
Gå till startmenyn och skriv bildskärmsinställningar
Där har du dels upplösning som påverkar hur stor ikoner och text blir - högre upplösning mindre text och bättre bild.
Där har du även en länk till Förstora eller förminska text eller objekt. Den kan du också kolla så att den inte är inställd på något annat än 100%

Upp till toppen
Annons: