Annons:
Etikettövrigt
Läst 4985 ggr
Novelia
2014-09-15 15:58

Google/proxyserver

Google funkar inte hos mig längre. Vad är det som har hänt och hur åtgärdar jag det här? Känner mig rätt handikappad utan google…  Har varit såhär i flera veckor nu, 

Varje gång jag ska söka på någonting så kommer det upp: "

Det gick inte att ansluta till proxyservern"

En proxyserver är en server som fungerar som ett mellanled mellan din dator och andra servrar. För närvarande är datorn inställd på att använda en proxyserver, menGoogle Chrome kan inte ansluta till den.

Om du använder en proxyserver …

Kontrollera proxyinställningarna eller kontakta nätverksadministratören om du vill kontrollera att proxyservern fungerar. Om du inte tror att du ska använda en proxyserver: Öppna Chrome-menyn > Inställningar > Visa avancerade inställningar … > Ändra proxyinställningar… > LAN-inställningar och avmarkera Använd en proxyserver för nätverket.

Felkod: ERR_PROXY_CONNECTION_FAILED

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Zepp
2014-09-15 20:48
#1

Just så.. avmarkera att använda en proxyserver!

Vem använder Proxy nu för tiden?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Novelia
2014-09-18 10:47
#2

Jamen jag har letat och hittar inte det alternativet någonstans. Har inte ens en aning om vad proxy är?  

Allt det här hände när något konstigt rocker system tog över datorn, raderade google som sökmotor och varje gång jag tog bort rocket så kom det tillbaka. Vet inte ens vad den där rocket prylen kom ifrån från första början. Har alltid haft chrome så helt plötsligt blev det rocket.

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
2014-09-18 10:48
#3

Det var rocket som tog bort google, inte jag.

Kan inte ens gå in på internet (chrome)  via den vanliga ikonen på skrivbordet längre utan måste leta i menyn.

I have no sympathy for people without empathy

Zepp
2014-09-18 21:00
#4

Det är i Internetinställningarna som proxy sätts!

Dvs i kontrollpanelen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: