Annons:
Etiketttillbehör
Läst 3343 ggr
konichiwa
9/19/14, 2:44 PM

Bästa ADSL-leverantören?

Telia höjer priset på ADSL (kan inte ha något annat) så jag letar efter efter annan, kanske billigare leverantör. Har ni tips? Problem med någon?

Annons:
deeman
9/19/14, 7:12 PM
#1

Hur sjutton kan de höja mer, de är ju svindyra från början ;-)
Kolla med Tele2

- Det finns ingen möjlighet till Fiber/Lan/Stadsnät?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Zepp
9/19/14, 7:44 PM
#2

Ja posten har fortfarande en fungerande verksamhet, med brevlådor lite var stans!

Frågan är väl bara när de tar ner lådorna och/eller höjer portot?

Oså en annan fråga.. varför är inte tunnelbanan utbyggd i hela landet?

Antingen så slutar man med tunnelbana i Stockholm eller så bygger man ut servicen så att den omfattar hela befolkningen!

Bästa ADSL-leverantören är fortfarande Telia.. och det tar de lite extra betalt för!

Oså.. varför får vi inte stadsnät på vischan.. diskriminering är ordet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
9/20/14, 10:22 AM
#3

hehe, tunnelbana och stadsnät, japp zepp det vore nåt 😃! 

förlåt för OT konichiwa 😊. men hursomhelst, jag vet inte om man kan svara på det om man inte vet var du bor - erbjuder alla operatörer ADSL överallt? jag tror inte det 🤔. öht är väl adsl lite på utdöende då många får förmånen att ersätta det med fiber och det mobila bredbandet byggs ut och får bättre stabilitet och täckning. 

men du får nog helt enkelt kolla av de stora operatörerna och se om de erbjuder adsl där du bor och till vilket pris isf. innan du vet vilka som alls erbjuder det för dig är det nog ingen mening att fundera vidare 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
9/20/14, 10:50 AM
#4

Stadsnät kommer aldrig att komma till vischan.. Där är det vischnät som gäller 🤦‍♂️

😃

kissidor
9/20/14, 10:59 AM
#5

jag skulle nöja mig med vischnät 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
9/20/14, 11:00 AM
#6

😃

Annons:
Zepp
9/20/14, 5:03 PM
#7

Jaa.. jag är kanske i bästa fall avundsjuk eller sämsta fall upprörd över den dåliga infrastrukturen på landsbyggden!😇

Jag kan få optisk kabel för det facila priset av 12000 :-,  tillkommer bara grävning/sprängning på egna tomten, abbonemang och trafikavgifter!🤪

Såå.. frågan är.. är det ett klipp.. skall jag slå till innan de höjer priset? 😡

Här är det inte fråga om vilket som är lägsta pris utom vilket företag som anser det vara värt besväret att leverera över huvud taget!

När jag var på semester i Stockholm bodde jag direkt vid Slussen i Götgatsbacken, där var det gratis mobilt internet.. med en hastighet som var bättre eller lika som mitt ADSL!😮🤤🤤

Osen från det tredje till det fjärde.. vilket parti skall jag rösta på nästa gång det är val som vill sänka bensinskatten för oss som är tvungna att dels köpa dyra bilar och dels köra dessa för att överhuvud taget komma till jobbet eller den allt mer centraliserade/privatiserade/omlokaliserade till centrum samhälleliga servicen?

Näe.. jag är inte så bitter som jag låter.. jag har sjäv valt att bo och leva som jag gör.. vill bara tillföra att det faktist finns ett annat perspektiv utanför malmarna/ vallgraven!😉

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

konichiwa
9/21/14, 5:37 AM
#8

Det ser ut som om tele2 är den enda konkurrenten och de är lite 'billigare'. men så har tydligen många problem med deras adsl. Så jag får väl skaka lite extra på plånboken men ont gör det.

Zepp
9/21/14, 12:53 PM
#9

Samma här.. Telia eller Tele2!

Min mor har Tele2.. så de hatar jag mer än flatlöss.. de har slopat sin service/support.. för att sänka sitt pris någon enstaka krona!

Och vem tror ni det är som blir tvungen att reda upp och försöka få kontakt med Tele2.. när det strular?

Lägg ner det företaget.. de har inget existensberättigande.. de skiter i sin kunder!

#8

Jag föreslår att du flyttar till Södermalm.. gärna i närheten av Götgatan.. så slipper du iallafall problem med Internet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

konichiwa
9/22/14, 11:25 AM
#10

Tack för rådet Zepp men jag vill både ha kakan och äta den dvs bo på vischan och ha bra bredband 😃

Zepp
9/23/14, 5:58 PM
#11

Då är det vischnät som gäller.. dvs kopparkabel!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
9/23/14, 6:00 PM
#12

Eller mobilt bredband, det beror på exakt var man bor vilket som är minst dåligt jämfört med fiber 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: