Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1204 ggr
konichiwa
2014-10-09 18:55

Är det här en bra dator för det priset?

Annons:
kissidor
2014-10-09 20:58
#1

Det tycker jag absolut om man ser till själva specsen.  Sen hur den är kvalitetsmässigt i övrigt vet jag inte.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zepp
2014-10-10 00:18
#2

Du får vad du betalar för.. i det här fallet bara två kärnor, men 8 GB minne och en snabb men liten disk.

Det handlar mer om vilket behov du har.

Jag skulle säga att det är en dator mest för surf/mail/Twitter/Fejan/Ifocus o sånt.. inget för spelare eller användare av avancerade program.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
2014-10-10 06:21
#3

håller inte riktigt med, det bör gå att spela mindre krävande spel på den, de moderna integrerade grafikkort som sitter i de nyare Intel-processorer klarar faktiskt en hel del. och processorn har både hyperthreading och turbo boost, så bla har den ju fyra logiska kärnor. dual core är ju för övrigt det normala i den här typen av laptop och den processorn anses ju vara hyfsat vass även om den självklart ligger i lä gentemot en quadcore i7 som oftast sitter i en gaming laptop. men alla applikationer kan ju inte utnyttja fyra kärnor samtidigt heller. den processorn räcker i sig även för en hel del spel och definitivt för mycket mer än bara surf och mail, liksom de 8 GB RAM. håller med om att disken är rätt liten men om den räcker bedömer ju TS själv. det finns ju externa lagringsmöjligheter. hursomhelst så frågade ju inte TS vad datorn dög eller inte dög till, utan om den var prisvärd för de pengarna och det är den ju med de specsen, det brukar man få ge mer för.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-10-10 07:33
#4

Såg en sak nu, i rubriken står det ju 1920x1080 upplösning, men i teknisk specifikation står det 1366x768,  så det får du väl kolla upp

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2014-10-10 08:22
#5

#3 nja alltså grafikkorten i bärbara dator brukar ha svårt att klara spel dessutom är det rätt stor risk för överhettning av datorn när man spelar

tycker oxå det låter mest som det är en dator som man gör lite enklare grejer på

kissidor
2014-10-10 09:45
#6

Jag skrev mindre krävande spel. Minecraft tex bara för att nämna nåt. Nu har iofs inte TS sagt ett dugg om nåt spelande öht.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Zepp
2014-10-10 15:13
#7

Håller med om mindre krävande spel!

Men.. brukar man inte ange alla emulerade kärnor som just antal kärnor?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
2014-10-10 15:23
#8

kan du förtydliga frågan zepp, jag hängde inte riktigt med vad det är för svar du söker 😊? här är hursomhelst info om processorn ifråga:  http://ark.intel.com/sv/products/81016/Intel-Core-i5-4210U-Processor-3M-Cache-up-to-2_70-GHz

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zepp
2014-10-10 16:52
#9

Det stod 2 kärnor i specen.. och det vanliga är väl att man anger alla, även de som är emulerade?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
2014-10-10 17:03
#10

Det tror jag inte, det överensstämmer definitivt inte med min erfarenhet iaf. Hursomhelst så såg du ju i länken jag la in hur det ser ut med denna 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

konichiwa
2014-10-10 20:56
#11

Tack för svaren, då slår jag nog till på den. 2 kärnor räcker för mig eftersom jag inte spelar några spel. Ser en del på streamad film, det är nog det mest krävande.

#4

 det där ska jag kolla först, hade inte sett det själv!

Upp till toppen
Annons: