Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 2956 ggr
xina10
10/9/14, 9:48 PM

Krångel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, det har hänt något med min dator. För ett tag sedan skulle jag ta hem ett gratis program som jag trodde var typ Microsoft Word mm. Nu får jag upp den här bilden varje gång jag startar datorn och får inte bort det. Den bara ligger där och maler. Den säger att Office ställs i ordning åt dig. Vänta, det tar bara en liten stund…. Men den håller på hela tuden i flera timmar. Någon som vet hur jag får bort detta?

//Jonnix

Annons:
Inkanyezi
10/9/14, 10:43 PM
#1

Nej, det är inte Word, utan det är en meddelandeklient, som ersätter den äldre Messenger. Du kan helt enkelt stänga processen om du öppnar processhanteraren, och sedan kan du avinstallera den. 

Det är alltså Lync som står och tuggar och som du troligen inte behöver.

Om du vill ha ett bra office-paket som är gratis, kan du ladda hem LibreOffice, som är ett fritt program som har i stort sett samma funktionalitet, och som också kan använda samma filformat om du behöver dela filer med andra som har Microsoft Office. 

https://sv.libreoffice.org/ladda-ner-libreoffice/?type=win-x86&version=4.3.2&lang=sv

xina10
10/13/14, 9:40 AM
#2

Kanske en dum fråga men var hittar jag processhanteraren? Jag är så trött på denna dator ångrar köpet men har försökt att ge den lite tid och tänkt att det blir bättre när jag lärt mig använda den men icke. Jag köpte datorbn för ett år sedan och sa att jag ville ha en enkel dator och han fick mig att köpa denna som är en Acer Aspire V5 Touch 15;6 Notebook. Jag hittar inget på denna dator som jag tycker är bra.

//Jonnix

xina10
10/13/14, 10:10 AM
#3

#1 Jag hittade till processhanteraren på något sätt och där valde jag stäng av , så nu är det bort från skrivbordet i alla fall. Tack för hjälpen.

//Jonnix

Zepp
10/13/14, 5:02 PM
#4

Det är ingen konstig dator, det tar litta tid att vänja sig vid det nya operativsystemet.

De flesta lägger på Classic Shell.. så ser det som man är van vid!

http://www.classicshell.net/downloads/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
10/13/14, 7:09 PM
#5

liksom zepp tvivlar jag starkt på att det är nåt fel på din dator 🙂, det är windows 8 som kan vara ilte knöligt att komma överens med och det hade du fått i stort sett vilken dator du än hade köpt för ett år sen. att installera classic shell för att få det att se ut lite mer som man är van vid är ett bra tips, vi är många som har det i våra windows 8-datorer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

xina10
10/16/14, 1:49 PM
#6

Så är det kanske, jag får ge den lite tid så blir det säkert bra.

//Jonnix

Annons:
[Ladymoon]
10/18/14, 10:29 PM
#7

Jag har sedan ca en månad tillbaka ny dator med W8.1 installerat.  Har också installerat Classic Shell, vilket är en stor hjälp. Det tar tid att vänja sig vid detta operativsystem.

Upp till toppen
Annons: