Annons:
Etikettövrigt
Läst 1200 ggr
ilenna90
10/14/14, 2:19 PM

chrome - flikar

skulle behöver hjälp med något som nog egentligen är väldigt enkelt ;D Vet att jag sett inställningen jag söker tidigare men vet inte om nått gjorts om efter nån uppdatering kanske - hittar i vilket fall inte. 

Ibland ´råkar´ man ju kryssa en internetruta (i högra hörnet) fastän man har fler flikar öppna. Och om man gör det nu så kryssas därmed alla flikar. 
Tidigare fanns det en inställning då en ruta kom upp som frågade om man verkligen ville stänga alla flikar eller bara det aktuella fönstret. 

Jag har klickat på chrome-menyn (dom tre strecken högst upp under krysset) och kollat runt på inställningar och verktyg men inställningen verkar vara spårlöst borta?? Hur gör jag?

Annons:
Veda
10/14/14, 7:08 PM
#1

Jag har aldrig sett den frågan i Chrome, som jag använder för jämnan. Däremot i Explorer och kanske flera webbläsare. (Men jag säger inte att inställningen inte finns. Bara att jag inte sett den .)

[VSK]
10/14/14, 8:06 PM
#2

Den finessen finns inte i Chrome mig veterligen.

ilenna90
10/14/14, 10:28 PM
#3

hmm vad konstigt. Kanske helt enkelt är på IE och/eller  firefox då :o Hade så starkt för mig att det funnits på chrome. I vilket fall så Borde det ju finnas.

_Fisken
10/14/14, 10:48 PM
#4

Högerklick?

ilenna90
10/15/14, 12:29 AM
#5

#4 jo alltså jag vet såklart hur man stänger en flik i taget men jag menade när man kryssar det aktuella fönstret lite för snabbt och alla flikar därmed stängs ner.

_Fisken
10/15/14, 5:02 AM
#6

Aha! Du menar när man kryssar ner hela Chrome och allt stängs?  Du kan få tebax nyligen stängda fönster med Ctrl+Shift+T. Meny "Senaste flikarna…"

Annons:
ilenna90
10/15/14, 10:56 AM
#7

ja precis :)
jo det vet jag! men det skulle vara ännu smidigare om man bara kunde få upp en varning - det var så jag menade. Men nu har jag ju fått svar på frågan att funktionen inte finns så.

Zepp
10/15/14, 11:39 AM
#8

Det är nog som sagt vad IE som har den funktionen.. och jag tycker det är skönt att det inte finns i Chrome!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonasDuregard
10/20/14, 10:55 AM
#9

Det finns tillägg till Chrome som gör det du önskar. Till exempel: https://chrome.google.com/webstore/detail/window-close-protector/lnpifgapnmpninomacbhdlconlpikdai

Upp till toppen
Annons: