Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1145 ggr
LindaKarlstrom
2014-10-17 08:24

Laptop till Adobes program

Jag behöver tips på bärbara datorer som klarar av Adobes program utan problem. Tex Photoshop, Illustrator mm. Skärmen behöver inte vara speciellt stor då jag alltid kopplar upp datorn till två skärmar.

Priset är inte det viktigaste, utan att datorn fungerar bra även när jag har stora filer uppe. Vill inte ha Mac.

Annons:
Inkanyezi
2014-10-17 14:56
#2

#1 Onekligen extra allt, men kanske lite overkill?
Men har man gott om pengar är det väl bara att slå till.

När priset inte är så viktigt, passar den nog kanonbra.
Om priset däremot är viktigt, kan man få en med 1TB skiva 8 GB minne, fyrkärning processor och mer måttlig grafik för omkring 2500.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/PBNXC3UED016/packard-bell-easynote-tg-15-6-barbar-dator-svart

Adobe-programmen är inte särskilt krävande, och Photoshop eller Illustrator kräver inte mycket av grafikkortet. Däremot behöver bildbehandling mycket minne, och några av Adobes program har eget virtuellt minne för att utöka det som finns i datorn.

Man kan se till att det virtuella minnet alltid hamnar på samma ställe och inte fragmenteras, genom att ge det en egen partition på hårddisken. Genom att uppgradera minnet kan man också minska behovet av virtuellt minne. Med 8 GB internminne behöver man mycket sällan växlingsfilen.

Så om priset är viktigt och man inte behöver extra allt, dvs inte kör grafikkrävande program som spel eller videoredigering, kan man gott skaffa en mycket billigare dator. Man får åtta sådana för vad den bättre datorn kostar, också om man graderar upp minnet till 16 GB.

Upp till toppen
Annons: