Annons:
Etikettdatorköp
Läst 656 ggr
murmilura
10/25/14, 6:38 PM

Tips på Laptop efter mina krav, eller ev. lösning.

Sitter för tillfället med en nyinköpt laptop, ASUS X550L https://www.dustinhome.se/product/5010788946/x550ln-cn065h?ssel=false&_ga=1.26309181.1899407182.1414278090
Men känner inte alls att bildskärmen tilltalar mig. Färgerna är matta och när jag har skärmens högsta ljusstyrka på så är den fortfarande mörkare än min andra äldre laptop (ASUS N56D).
Har kollat igenom olika inställningar och det ser inte ut som att detta går att ändra på så det blir snyggt.

Nu funderar jag över om jag ska lämna tillbaka denna dator bara pga denna grej. Annars är jag nöjd med den. Däremot då jag sysslar lite med foto/bloggdesigner till vänner så är det viktigt att skärmen visar på färger som är vanligast på webben (eller hur jag ska förklara det). Vet någon hur en kan ändra på skärmen så vore det toppen så jag slipper byta dator däremot. 👍

Mina krav är (förutom skärmen) att datorn ska fixa vissa spel, såsom lol, wow, the sims 4, vissa skjutspel. Jag surfar också endel, kollar på netflix och redigerar bilder samtidigt som jag gillar att multitaska mellan film och surfa/sitta i bildredigeringsprogram.
Kostnaden får gå upp till 7000:-, ska vara i7 processor och inte mindre än 500GB hårddisk. Bara ASUS eller HP. Bra grafikkort utan att datorn blir slö. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: