Annons:
Etikettwindows
Läst 1610 ggr
Castiel.
2014-11-13 20:31

Hur får jag tillbaka viloläge?????

Av någon skum anledning har min dator bestämt sig för att stänga av viloläget (vilket inte är första gången men jag kommer inte ihåg hur man gjorde för att få tillbaka det) och nu vet jag inte hur jag får tillbaka det. Ska jag göra en system restore????

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Castiel.
2014-11-13 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hjälp????

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Zepp
2014-11-13 21:40
#2

VGASave betyder att du har problem med din grafikdrivare.. uppdatera den!

Du saknar VGA drivare!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
2014-11-14 09:05
#3

Det finns kommandon till powercfg för att först lista vilka devices som hanterar hibernate och sleep. Därefter då man fått namnet kan man deaktivera just den enheten så den inte påverkar hibernate/sleep.
Jag gjorde exempelvis detta för min mus som hela tiden startad upp rån hibernate uan att jag gjorde något. Så jag deaktiverade den från att kunn väcka upp systemet.

Se denna länk om powercfg kommandon

Du är ev. intresserad av powercfg –devicedisablewake devicename kommandont

Fast att börja med att uppdatera grafikdrivaren är nog en bra idé

JonasDuregard
2014-11-14 09:20
#4

#0 Vilken version av Windows har du?

Castiel.
2014-11-14 17:44
#5

Jag har Windows 7 Professional

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Castiel.
2014-11-14 17:44
#6

Fick även upp det här när jag laddade ner en drivrutin från Nvidia

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Zepp
2014-11-14 17:46
#7

Iomed att det står VGAsave så handlar det om VGA drivaren till 99%!

Finns en massa annat oxå, tex wake on lan som styrs från BIOS, av/på!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonasDuregard
2014-11-14 18:20
#8

Inte helt säker på namnen på svenska, men om du högerklickar på skrivbordet och väljer skärmupplösning, sedan avancerade inställningar, vad står det i rutan högst upp, namnet på ditt grafikkort eller bara "VGAsave" eller liknande?

Vilka upplösningar kan du välja? Har du något problem med grafiken på datorn? Kolla i enhetshanteraren om du har några okända enheter.

En sak som du kan prova är att avinstallera dina grafikdrivrutiner och sedan installera dem på nytt. Felmeddelandet i #6 är ju inte särskilt informativt, men antagligen är det relaterat till problemet med viloläge.

Castiel.
2014-11-14 19:24
#9

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Zepp
2014-11-14 19:32
#10

En sak är säker till 99%, det är VGAsave som är en del av problemet!

Testa en Fixit?

http://support2.microsoft.com/kb/929658/sv

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Castiel.
2014-11-15 08:55
#11

#10, jag har testat FixIt, men det funkade inte

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

JonasDuregard
2014-11-15 09:01
#12

#11 Har du provat att avinstallera grafikdrivrutinerna, och sedan försöka installera om dem? (Det finns så klart en liten risk att det gör saken värre)

Upp till toppen
Annons: