Annons:
Etikettspel
Läst 1114 ggr
rudli
2014-11-27 22:47

Vad ska jag göra för att kunna spela Sims 3?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bärbar dator med grafikkortet som beskrivs på bilden och Windows 8. Jag har problem med grafiken i Sims 3. Finns det något jag kan göra för att kunna spela m denna dator? Går det att byta grafikkort? Uppdatera?

Annons:
Calcifer
2014-11-27 22:48
#1

googla "can you run it" och använd den sidan för att kolla VAD det är som gör att sims 3 inte kan fungera fint på din dator och gå vidare därifrån.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

rudli
2014-11-28 17:23
#2

Nu har jag fått svar från Can you rum it., men tyvärr blev jag inte så mkt klokare. Någon som förstår vad jag ska göra?

rudli
2014-11-28 17:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Calcifer
2014-11-28 18:33
#4

Det är vilket system du har, typ windows 7, windows 8, mac, osv. Den känner inte igen ditt, vilket kan betyda att du har windows 8, som kom ut efter att Sims 3 kom ut. Den klarar ju alla andra kvalifikationer?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-11-28 18:38
#5

Däremot står det att den klarar "minimum", och inte vad som är optimalt, förmodligen för att din dator antingen är för gammal eller inte tillräckligt bra för att kunna spela på högsta grafiken i Sims. Byta ut saker i laptops är inte lika enkelt eller "billigt" som det är med stationära.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

rudli
2014-11-28 22:16
#6

Tack för svar. Går det inte att uppdatera grafikkortet på nåt sätt..? Eller är det kört?

Annons:
Calcifer
2014-11-28 22:33
#7

Uppdatera, nja. Ladda ner nya drivrutiner visst, men det gör ju ingen nämnvärd skillnad som så. Det är i så fall att köpa ett nytt grafikkort, men då bör du lämna in laptopen till någon som vet vad de pysslar med för det är som sagt INTE lätt på en laptop. När jag hade stationär dator kunde jag enkelt byta ut grafikkortet till ett bättre trots att jag var typ 13 för det var så okomplicerat. Men jag rekommenderar dig inte att försöka dig på något dylikt själv med en laptop. Dessutom slutar garantin gälla om man börjar peta i sin laptop på egen hand.

Så kört är det inte, men det blir en rejält dyr affär.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inkanyezi
2014-11-29 01:40
#8

Nej , man byter inte grafikkort på en bärbar. De är inte uppbyggda modulärt, som stationära, utan allting sitter på samma kort, små kretsar som är våglödda direkt på kortet. Inget man skiftar ut.

Så skippa Sims och gör något annat med datorn.

rudli
2014-11-29 09:23
#9

Ok tack. Tråkigt att höra…

annia1
2014-11-30 00:13
#10

rudli det finns en sajt för the sims. Kanske fråga därinne om nån där har råkat ut för samma och hur dom i så fall löst det.

.

Upp till toppen
Annons: