Annons:
Etikettinternet
Läst 1771 ggr
marcoz
2014-12-02 20:01

vad tror du detta är för fel?

Videouppspelningen misslyckades: 3050 

3050 Reached the end of known chunk list with 2 consecutive chunk errors. Buffer cannot progress.

Förstår inte riktigt vad det menas?

Det errorn kom fram när jag skulle se på webbtv, tv4play Kanalerna.

Annons:
ru4real
2014-12-04 20:01
#1

du ger för lite information för att man ens skall kunna fundera på en lösning. Vilken webbläsare använder du? Använder du ngn ad-blocker?

Zepp
2014-12-04 21:30
#2

Ett buffringsproblem.. mest troligt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inkanyezi
2014-12-04 21:43
#3

Det kan mycket väl fungera om du kör samma teveprogram igen. Det var helt enkelt ett par block som inte kunde levereras, och då stängde din spelare av spelningen. Om det upprepas vid ett nytt försök, så kan felet ligga i andra änden eller någonstans mittemellan. Servern borde ha skickat de här blocken igen när de inte togs emot.

JonasDuregard
2014-12-05 08:30
#4

Det kan också bero på något internt fel på servern. Det finns flera dokumenterade exempel där det felet uppstår av serverfel.

[VSK]
2014-12-05 08:51
#5

Allt kan fela, men i det här fallet så är det TCP som gäller, och det Inkanyezi skrev i #3 stämmer. Om inte alla paket går fram så skall det skickas om. Beroende på Windowsversion, ända upp till 5 försök. Gissar på att TS kör med Windows. Vad andra OS har för standardinställning på detta vet jag ej.

Däremot så förstår jag inte varför tynga ned hårdvara och nät med TCP. Men det har ju å göra med att klippet skall kunna fortsätta där det slutade.

JonasDuregard
2014-12-05 08:57
#6

Men håll med om att en normalt funtad spelare borde hantera det genom att automatiskt återupprätta anslutningen, eller åtminstone ge ett bättre felmeddelande för ett så vanligt fel. Så något är fel på applikationsnivå oavsett hur det förhåller sig på lägre abstraktionsnivåer.

Annons:
JonasDuregard
2014-12-05 08:59
#7

Är jag förresten den enda som röstat på "vet du svaret?" 🙂

[VSK]
2014-12-05 09:11
#8

Jag valde alternativet "Nej". 

Det har inte med själva spelaren i sig att göra. Det har med protokollet att göra. Fast det beror ju på hur man ser på det 🙂

Som användare så vill man ju att det skall fungera. Man skall inte behöva kunna nåt om nätverk. Det ska bara vara att trycka på playknappen.

Det händer, även om det inte är så vanligt att serverns brandvägg hoppar in och blockerar, men händer det så är den brandväggen felkonfad, och det tror jag inte är orsaken i det här fallet. Det handlar om att en klient skickar för många request per sekund, och då vet inte brandväggen om det är nedlastningsattack eller inte. 

Men som sagt, det sker inte så ofta att det är värt att klura på.

Inkanyezi
2014-12-05 13:00
#9

Det kan ju också vara att servern vid just det tillfället var utsatt för en attack. Men det är spekulation. Den enkla förklaringen är att paketen inte kom fram.

[VSK]
2014-12-05 13:51
#10

Sant.

Inkanyezi
2014-12-05 21:06
#11

#6 Jag är inte säker på att spelaren bara ska vänta utan att lägga upp ett felmeddelande, när den inte kan fortsätta. Visst kan man få hack i överföringen när man har långsam uppkoppling, exempelvis på tuben, och i regel ska ju spelaren fortsätta när paketen kommer. Men vad ska den göra när de inte kommer alls?

Någon tidsgräns kanske den ändå har? Efter att ha väntat och väntat och ingenting kommer från servern, tycker jag att det är rimligt att man får ett felmeddelande. I det här fallet tycker jag inte att det var särskilt svårt att tolka det, även om det är ovanligt. Servern har talat om vad den ska skicka, men den skickar inte allt. Ska spelaren då bara hänga alltihop utan att tala om vad felet var?

Zepp
2014-12-05 21:22
#12

Hur som helst.. när jag streamar så händer det att det strular.. och felmedelanden har jag inte tid att vänta på, så då startar jag om streamen, modemet.

Funkar det inte så lägger jag ner.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2014-12-05 21:38
#13

#12

Ja det är ju en lösning det med 🙂

Eftersom tuben har nämnts så vill jag passa på att tipsa om detta tillägg. Helt suveränt.

http://www.chromeactions.com/index.html

Annons:
Upp till toppen
Annons: