Annons:
Etikettinternet
Läst 666 ggr
Tintin82
12/11/14, 10:23 PM

Att söka efter en sak

Finns en person som jag söker och söker på nätet men hittar ingen. Personen ifråga jobbar inom Securitas och jag tror inte att dom går ut med vad deras personal heter:) Men jag undrar en sak om jag är inne på Google och söker på Mattias Kalmar och sedan trycker på bilder borde det ju komma upp bilder på Mattias men det kan komma upp bilder på andra personer som tex David hallenius ska jag söka på något sätt för att få bilder på bara Mattias Kalmar ??

Annons:
Inkanyezi
12/11/14, 11:26 PM
#1

Om du tittar längst ner på söksidan så står det så här:
VIssa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa. Läs mer

Det betyder att alla såna resultat som du vill ha kan vara blockerade.

ru4real
12/12/14, 2:42 AM
#2

Provat att skriva namnet inom parenteser. Eller byt sökmotor, t ex Bing, Yahoo eller duckduck.go

Kaj
12/12/14, 9:39 AM
#3

Global icke preciserande sökning ger ett svar på allt som finns med. Ex kan det ju vara så att på ex bilden med David Hallenius så kan det finnas text i artikeln med ex ordet Kalmar med. Då blir det träff. Dock försöker alla sökmoterer att klassa upp resultatet så att hela frasen kommer högst upp. Om du har flera ord (som i ditt fall) kommer resultat där de orden ligger nära varandra i text högre upp än om de ligger längre ifrån varandra osv.
Att göra sådana sökningar ställer många gånger rätt mycket krav på dig själv på så sätt att du måste förstå hur en modern sökmotor returnerar ett sökresultat.. Många gånger måste man göra sökning på ett returnerats sökresultat osv.

Ett annat sätt är att då går till www.birthday.se - dom har fler personer än vad ex Eniro har. Där kan du söka på för och efternamn och även göra fonetisk sökning

Record
12/12/14, 10:42 AM
#4

#Tintin82

Sök på Birthday, det finns 324 Mattias i Kalmar så du måste veta mer om personen, födelseår, datum och efternamnet, personer utan adress finns inte med, ej heller "inneboende" hos föräldrar.

Upp till toppen
Annons: