Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1621 ggr
[Kanintokan]
2014-12-31 05:58

hjälp med datorköp

Hejsan! Jag är i princip okunnig inom området och därför söker jag hjälp här. Har försökt läsa på olika sidor men ger nu upp. 

Så jag är ute efter en ny dator. Jag har för tillfället en Lenovo  t430 laptop som inte lever upp till mina krav. Jag skulle vilja ha en dator som framför allt klarar The Sims 3 med flera expansionspaket och  StarStableOnline. Arbetar även i photoshop. Dessutom skulle det vara toppen om datorn startade upp snabbt.

Min budget är runt 10 000 till 15 000, men finns det en dator som klarar mina krav till billigare peng så är jag tacksam. Stationär eller laptop spelar för mig ingen roll.

Annons:
[VSK]
2014-12-31 07:08
#1

Du får tips om bärbar nu.

Den här är det 2000:- rabatt på just nu. Vet dock inte om det är sista dagen med rabatt. Den uppfyller dina krav med råge.

https://www.komplett.se/asus-g771jm-173-full-hd-matt/824967#!tab:extra

catcult
2014-12-31 15:41
#3

Jag rekommenderar att du kikar på någon av ASUS laptopar, den här modellen skulle passa fint för dina önskemål (plus lite till, min erfarenhet säger att man alltid bör välja lite bättre prestanda än man tror att man behöver för att inte bli besviken): https://www.komplett.se/asus-g771jm-173-full-hd-matt/824967

Med den kan du köra Sims 3 på högsta grafikinställningarna och arbeta i Photoshop utan problem, samt att den har en SSD-hårddisk vilket innebär att den startar oerhört snabbt!

#2 Va? Att man vill ha en ordentlig dator och är beredd att lägga en del pengar på att få det innebär inte att man är "gjord av pengar". Jag är absolut inte gjord av pengar, men datorer, tv-apparater och mina katter är jag beredd att lägga mycket pengar på. Jag slår vad om att du också lägger ut mer pengar än vad jag skulle tycka är nödvändigt på något av dina intressen.

Kan tillägga att Sims 3 är ett extremt dåligt optimerat spel. Vill man spela det med bra grafikinställningar utan lagg måste man ha en gamingdator (ironiskt nog, då de som brukar kallas gamers egentligen inte är spelets huvudsakliga målgrupp). Photoshop kräver också en hel del av datorn.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Upp till toppen
Annons: