Program för PC

Scanna efter virus med flera program

2015-01-04 14:06 #0 av: beem

Jag fick en fråga av en kompis. Kan man köra flera scanningsprogram samtidigt ?

Jag har själv aldrig gjort det  men det  skulle  vara bra om det går tänker jag.

Tex F-secure, Malwarebytes och Super Anti Spyware.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2015-01-04 14:12 #1 av: VSK

Att skanna (läsa) filer med flera program samtidigt brukar oftast gå bra, förutom att det oftast tar längre tid än att köra programmen separat. Sedan så skulle jag kunna tänka mig att det skulle kunna bli konflikter beroende på hur programmen är skrivna. 

Så jag hade kört ett och ett. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-01-04 14:31 #2 av: beem

#1  Jag tror du har rätt.

Man får helt enkelt  ta den tid det tar. Bättra att köra separat så inte något av programmen  kolliderar och inte hittar det man vill få fram.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2015-01-04 16:08 #3 av: Zepp

Det tar som regel längre tid att köra dem samtidigt!

Men kör man dem under natten när man sover spelar det kanske inte så stor roll.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-01-04 21:44 #4 av: beem

#3 Det kan inte bli någon konflikt mellan programmen då  ?

Anmäl
2015-01-04 21:51 #5 av: VSK

Konflikt kan det bli om programmen försöker läsa samma fil samtidigt tex. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-01-05 02:24 #6 av: deeman

I regel brukar man skanna igenom med t. ex Malwarebytes före det att man skannar med ett antivirus som t. ex F-Secure . 
Körs de samtidigt finns det sannolikt en risk för konflikt och t. om ev. systemkrascher

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.