13. Övrigt

Reklam ÖVERALLT

2015-01-05 17:59 #0 av: NordicSunset

Jag är så fruktansvärt förbannad. Det enda jag kan göra på min dator är att spela sims.
När jag går in på internet (spelar ingen roll om det är chrome, firefox eller explorer) och ska göra något så kommer det upp reklam. förut ploppade det upp nya flikar med reklam, men nu på den sidan där jag håller på med något. t.e.x om jag håller på att redigera en bild och ska spara så tas jag till någon himla dejtningssida. Det är SÅ jobbigt och jag är nära på att ge upp och köpa en ny dator pga just detta.

MEN, jag tänkte att jag kan fråga här. Vad kan jag göra? Förklara gärna detaljerat.

Det är en windows 7 dator. En Sony om det spelar någon roll.

TACK till den människan som hjälper mig.

Anmäl
2015-01-05 18:04 #1 av: fsigge

Sök på google och allt. Det tog en hel helg för mig att fixa min stackars dator. Det är säkert så¨nna där "add-ons" saker. Sök typ på anti malware. Det är en jättebra "app" till datorn.

Anmäl
2015-01-05 18:06 #2 av: NordicSunset

#1 Problemet är att jag inte kan för att det kommer upp så mycket reklam. Kan inte vara inne på internet på den! 😫

Anmäl
2015-01-05 18:09 #3 av: fsigge

#2 usch vad tråkigt. Då kan jag inte hjälpa dig. Jag är inte så kunnig om datorer så jag hoppas att du får bättre hjälp!Tummen upp

Anmäl
2015-01-05 18:11 #4 av: rumelle

I första hand hade jag försökt ladda ner Spybot Search and Destroy och Ad Aware och skannat igenom datorn med dessa. Om det är så illa att det inte går eller om det inte hjälper så hade jag gjort en systemåterställning och återställt datorn till hur den var när den var ny. Spara först allt du inte vill förlora på en skiva eller USB eller något. 
Ett alternativ är ju att ta den till någon som kan sånthär och som kan hjälpa dig att bli av med skiten. Dock kan det ju kosta en del. 

Anmäl
2015-01-05 18:37 #5 av: catcult

Ladda hem Malwarebytes Anti-Malware (gratisversionen) och scanna igenom datorn, starta om och se om det skett några förbättringar.

Anmäl
2015-01-06 14:04 #6 av: deeman

#0 Ta gärna en skärmdump vid ett tillfälle då reklam dyker upp och posta här.

Det som Du i övrigt kan göra utöver vad #5 föreslås är att ladda hem Revo Uninstaller - det finns som portabel variant (version som du kan installera och köra från ett USB -minne)  Ladda hem portabel version - Installer på USB - och Starta upp Revo Uninstaller. 

Se om du kan hitta något som är relevant till de annonser du får fram eller andra otyg etc. Avinstallera med Avancerat läge. Starta ev. om datorn.
Kör därefter en omgång med Malware Anti-Malware samt Glary Utilities alt. Piriforms CCleaner

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Anmäl
2015-01-06 14:26 #7 av: Taggeman

Här en direktlänk till  ADV cleaner hemsida, som är ett bra verktyg att få bort skräp reklam program. https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Använd flera olika program här ovan så ska nog några få bort det här skräpet du råka ut för.

><> ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< <><

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.