Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1549 ggr
[Jappi]
1/10/15, 6:02 PM

Tappade datorn i golvet här om dagen!

Hej! Jo i förrgår så skulle jag ta datan till tv rummet också när jag skulle gå ut från mitt rum så skulle jag släcka lampan i taket alltså på väggen ( knappen på väggen) och då fick jag dåligt grepp om datan så jag tappade den i golvet! när jag tog upp den såg jag inget fel men en liten stund efter märkte jag när jag ska fälla ihop datan ( det är en laptop) så liksom låter det och den har en liten spricka i kanten på datan och ja själva den som gör att man kan fälla ihop datan är nog skadad så då undrar jag hur mycket kostar en sån här lagning? om det nu skulle kosta mer än själva datan köper man ju givetvis en ny men som det är nu så funkar det ju men den är ju lite små skadad. tacksam för svar!

Annons:
Niklas
1/10/15, 6:12 PM
#1

Jättesvårt att säga. Du får nog ta den till en reparatör och fråga. Vad är det för märke och modell på den?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
1/10/15, 6:17 PM
#2

Har du drulleförsäkring/allriskförsäkring så kan du ev få ut en del på försäkringen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Jappi]
1/10/15, 6:34 PM
#3

#1. märket är Lenovo men jag vet dock inte riktigt hur man kollar modellen  på den? #2 pratat med mamma och hon tror vi ska ha det ! tack

Kaj
1/12/15, 8:55 AM
#4

Yepp hemförsäkringen täcker normalt detta om man tecknat tillägg (kan heta olika men drulle, allrisk etc.) Det är även därför man ALDRIG skall teckna sådan extra försäkring av dem man köper sina prylar från för deras är oerhört mycket dyrare. Skulle tro att en utökad hemförsäkring kostar sisådär 30 kr per månad eller så.

Upp till toppen
Annons: