Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 3147 ggr
hamstertokiglisa
1/11/15, 8:29 PM

Kan inte stänga flik

Finns det något sätt jag kan stänga ner en flik på google chrome, även fast det kommer upp ''Du håller på att avbryta. Dina framsteg har inte sparats än. Vill du verkligen avbryta nu?  ''Stanna på den här sidan eller lämna denna sida'´.

För varje gång jag klickar på ''lämna denna sida'' så kommer det upp samma ruta om och om igen. Jag kan heller inte stänga av datorn för att jag har sidan uppe, såå jag vet inte vad jag ska göra för att stäng av datorn. Jag har provat att trycka på ''avsluta google chrome'' men det går inte heller..

Måste ha hjälp fort!!

Annons:
LinaLj
1/11/15, 8:33 PM
#1

Är det windows dator? I så fall kan du ju antingen prova ctrl+alt+del och gå in i programhanteraren (har jag för mig det heter) och försöka stänga ner chorme. Vill du hellre bara stänga datorn så tryck på flaggknappen på tangentbordet så öppnas startmenyn och du kan stänga av.

hamstertokiglisa
1/11/15, 8:38 PM
#2

Det är en macbook :/ #1

LinaLj
1/11/15, 8:53 PM
#3

ctrl+alt+del ska funka även på en mac har jag för mig.

Kaj
1/12/15, 8:52 AM
#4

Den sida du besöker är nog en sida du inte vill besöka egentligen. Det verkar som om sidan är programmerad så det inte går att stänga fliken utan att sidan laddas om igen. Det är vanligt på vissa webbsidor som också kan ha elak kod som du kan få. Inga seriösa websidor skall bete sig på det sättet.
Som sagt du kan stänga ner chrome processen som beskrivits ovan. problemet är dock att då stängs samtliga chrome sessioner och inte enbart den felande flik-sidan.

Zepp
1/12/15, 11:55 AM
#5

Som sagt vad se till att komma bort från den sidan, det verkar inte seriöst, mest troligt något skumt!

I värsta fall gör du datorn strömlös!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: