Annons:
Etikettspel
Läst 1412 ggr
Blanksteg
1/18/15, 4:28 PM

The Sims 3 på Lenovo G505?

Hej!

Jag saknar verkligen The Sims 3 och skulle vilja börja spela det igen. Tror ni att det går att spela The Sims 3 (jag kan nöja mig med att bara spela grundspelet) på min laptop som är av modellen Lenovo G505? Jag hittar inte de rätta specifikationerna till datorn, då de jag hittar via google inte stämmer överens.

Jag körde dock den där system requirement-appen, enligt den så är min dator såhär:

RAM: 16 GB
Free disk space: 756 GB
Video RAM: 4 GB
Pixel Shader Version: 5
CPU: AMD A6-5200 APU with Radeon(TM) HD Graphics
CPU-speed: 2.0 GHz Performance Rated at: 4.5 GHz

Enligt appen så är min dator kompatibel med The Sims 3 (dock bara 35% på Videocard och 46% på CPU). Står även 47 % godkänt och 53 % icke godkänt (för minimum - recommended finns inte med).

Jag har läst ett fåtal omdömen om datorn, där personerna skrivit att de kan spela The Sims 3 utan problem på datorn.

Jag vill bara inte att datorn till slut ska bli seg. Kommer dock inte spela varje dag, kanske bara två dagar i veckan.

Men vad tror ni? Vågar jag köra The Sims 3 på den?

Annons:
solidduck
1/18/15, 4:38 PM
#1

Bara att installera och se hur om du får spelbara framerates, om inte så är det ju bara att ställa ned grafikinställningarna till lägsta och se om det flyter bättre. I värsta fall om datorn inte orkar med är det ju bara att avinstallera spelet, är inget som kommer påverka hur du upplever hur snabb datorn är. Så kör på.

Blanksteg
1/18/15, 4:49 PM
#2

Ok, tack för svaret! :)

Upp till toppen
Annons: