13. Övrigt

Väldigt hög temp!

2015-02-26 10:49 #0 av: Mysan59

Hej!

Min fläkt låter ju som tusan jämt och det kommer ut väldigt varm luft från sidan.

Jag har läst lite här i trådarna och laddade därför ner Speccy och resultatet var lite nedslående.

Men vad kan jag göra för att få ner temperaturen?

Anmäl
2015-02-26 10:51 #1 av: Mysan59

Oj vad smått det blev, om ni inte ser så står det medeltemp 92 grader! Eller nu står det 88... på CPU och Moderkort 79.

Anmäl
2015-02-26 13:04 #2 av: VSK

Du måste på nåt sätt försöka få ur allt damm ur datorn. Sedan så finns det kylplattor med fläktkylning du kan ställa datorn på. Om fläktarna funkar bör du både höra och känna. 

Elektronik och värme är ingen bra kombination. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-02-26 13:26 #3 av: Mysan59

Tack för ditt svar. Glad

Jag har en kylplatta sen min förra mindre dator, så tyvärr är den. 

Ska försöka få ut dammet! 

Anmäl
2015-02-26 13:44 #4 av: VSK

Tummen upp

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-02-26 14:15 #5 av: Mysan59

Tummen upp Skrattar

Anmäl
2015-02-27 12:13 #6 av: AChristian

Jag har haft samma problem i ett par dagar och har lyckats (?) lösa det. Jag gick in i aktivitetshanteraren och såg till min förvåning att mitt antivirusprogram (Avast) tog upp nästintill 100% av processorn vilket gjorde att tempen var uppe i 88-89 grader. Jag inaktiverade programmet och tempen gick ner till normala värden.  I Avast´s eget forum kunde jag läsa om andra som hade samma problem och en lösning kan vara att uppdatera programmet till 2015 års version vilket jag nu har gjort. Om det nu var en lösning vet jag inte och det är för tidigt att utvärdera det, men temperaturen i Speccy har åtminstone inte höjts igen.

Det kan löna sig att gå in i Aktivitetshanteraren och kolla om det finns något onormalt där...

Men nu har jag fått ett annat problem på halsen. Alla mina mail har av någon outgrundlig anledning bara försvunnit och jag har inte den minsta aning om hur det har gått till. Finns inte ett enda kvar i någon av katalogerna. Har Outlook.com.

Anmäl
2015-02-27 13:01 #7 av: Mysan59

#6 Tack! Det ska jag testa.

Fast just nu är tempen nere i 76, men hör att den börjar brusa upp sig lite ibland.

Men ska testa när jag kommer hem från jobbet.

Mysko med dina mail Funderar

Hoppas nån kan hjälpa dig. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.