Annons:
Etikettinternet
Läst 1471 ggr
AChristian
2015-03-01 14:35

Outlook.com

Hej! Jag tror att jag har blivit av med alla mina mail i Outlooken, åtminstone syns dom inte där. Hur det har gått till vet jag inte. Vad jag vet däremot är att mailen skall finnas samlade i filer någonstans, men jag vet inte sökplatsen dit. Det vet kanske någon? Tror att det är sista möjligheten att kolla om dom finns kvar  eller inte. Orsaken till det här problemet  k a n vara en systemåterställning, - har jag en teori om.

Kan man avinstallera programmet eller är det så integrerat i W. 8.1 så att det inte går? Har i alla år använt outlooken men den senaste ver. tycker jag def. inte om och skall byta till något annat.

Annons:
Zepp
2015-03-01 14:49
#1

Outlook.com är det som förr hette Hotmail!

Då skall dina mail ligga kvar på deras server.

Iomed att Outlook.com inte är ett program på din dator så kan du heller inte avinstalera detta.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
2015-03-01 15:05
#2

Jag har gjort systemåterställningar utan att det har påverkat Outlook.

OP Win.8.1

Vad är det du inte gillar med ny Outlook.  Vore intressant att höra och jämföra med andra alt. kanske.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
2015-03-01 15:12
#3

Såå. skilj på Outlook och Outlook.com, det förra är en mailklient på din dator som följer med Officepaketet, det senare är nytt namn på Hotmail.

Outlook som följer med Office konfigureras oftast att använda POP3 och SMTP protokoll, då hämtas mailien till din dator.. och ligger då där samt raderas på servern som du anslutit till.

Outlook. com är en webbtjänst, du läser dina mail på webben och använder IMAP som protokoll.

Numera kan man använda IMAP i sin smartphone och eller på sin mailklient.. om man vill altså.

Allt handlar om hur man vill ha det!

Vet du inte vad du vill så gör någonan det i stället.. och det är oxå ett val från din sida.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

AChristian
2015-03-01 16:22
#4

#2 Får ta tillbaks mitt påstående eftersom jag inte har något att jämföra med. Fick för mig att Outlook (Office) och Outlook.com var detsamma 😇. Läs #3.

#3 Då blev det nog ett litet missförstånd här från min sida. Men samma namn och två olika program….🤔Får skylla på att 8.1 är rätt nytt för mig och trodde det var "skit" samma.  Tack för din förklaring. 

Det löser emellertid inte min huvudfråga. Mailen måste då alltså ligga kvar på servern såvida inte någon utomstående har kommit åt dom. Finns det möjligheter till det🤪?

Zepp
2015-03-01 16:27
#5

Om du har officepaketet så kör man oftast POP3, då ligger mailen på din dator!

Outlook.com är inget program det är en webbtjänst, hette förr Hotmail.com!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Rita-S
2015-03-02 19:40
#6

#5 outlook kör på det mailservern delar ut av inställningar om man kör automatisk uppsätt, vilket för yahoo, hotmail/outlook.com, gmail och dyl är imap. Kör man manuellt sätter man upp det man får av rekomendation från mailleverantören och då kan det skilja om man får pop eller imap-inställningar.. :) Ville bara inflika just det. 

I övrigt, TS, är det i outlook mailprogrammet du fattas mail, eller är det på din hotmail/outlook mail på webben du talar om? Om det är outlook, vilken typ av mailadress har du lagt in?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Upp till toppen
Annons: