Annons:
Etikettövrigt
Läst 3218 ggr
beem
3/8/15, 9:50 PM

Ta bort ikon i aktivitetsfältet

Jag har en ikon i aktivitetsfältet - Incredimail -  som jag inte kan ta bort. Jag har även en ikon på skrivbordet och den ska vara kvar.

När jag högerklickar på ikonen i akt.fältet för att stänga så går programmet  igång.😮

Jag har gjort så här.

Högerklickat - stäng fönster - fungerar inte

Visa dolda ikoner (finns ikon i akt.fältet )  / anpassa/ dölj ikon och meddelande - fungerar inte

Kontrollpanelen /utseende och anpassning /anpassa ikonerna i akt.fältet /dölj ikon och meddelande - fungerar inte


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Zepp
3/8/15, 10:57 PM
#1

Vill du ta bort den eller vill du inte se den?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
3/8/15, 11:09 PM
#2

Jag har ju en ikon på skrivbordet så då bör jag ju kunna ta bort den i aktivitetsfältet helt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
3/9/15, 9:50 AM
#3

Stäng av ikonen via autostarten.

Kaj
3/9/15, 12:34 PM
#4

Markera ikonen, högerklicka och välj "Ta bort det här programmet från Aktivitetsfältet" Detta val finns för alla program som du valt att fästa där.

Om du inte har det valet utan bara ser ex Stäng fönstret så innebär det att det är ett program som körs (dom hamnar också i aktivitetsfältet). För att få bort det måste du stänga ner programmet. Det borde du kunna göra genom att gå till programmet och sedan välja Avsluta eller så.
Du kan även pröva att stänga programmet från aktivitetshanteraren (ctrl+shift+Esc)

beem
3/9/15, 12:55 PM
#5

#4  Högerklicka och ta bort…..fungerar inte.

Jag testade nu med  ctril+shift+esc och då kan jag ta bort ikonen via aktivitetshanteraren. Nästa gång jag använder programmet så kommer  den tillbaka. Jag borde ju inte behöva upprepa varje gång för att få bort ikonen.

#3 Jag ska kolla detta via autostarten.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
3/9/15, 1:02 PM
#6

Jag har nu testat och inaktiverat programmet vid autostart. 

 Stängde datorn och startade om.  Ikonen är nu borta men……

nästa gång jag startar programmet via ikonen på skrivbordet  kommer  ikonen tillbaka i akt.fältet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
3/9/15, 3:51 PM
#7

Problemet är löst. Jag hittade en inställning i IM där jag kunde bocka av "visa alltid ikon i aktivitetsfältet"


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: