13. Övrigt

"din epostadress har ett felaktigt format"

2015-03-11 16:25 #0 av: Framåt

Plötsligt när jag anger min epostadress (Hotmail.se samt Hotmail.com) så får jag detta besked: din epostadress har felaktigt format ,när jag ska ange den i olika sammanhang , formulär etc.  Vad har hänt? Vad gör jag åt det?

Anmäl
2015-03-11 16:30 #1 av: VSK

Inte en aning. Prova skriv med litet h. Oftast så brukar det inte spela nån roll, men prova ändra till litet h i inställningarna.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2015-03-11 17:03 #2 av: Framåt

Alltid skrivit hotmailadressen med litet h. Testade med stort nu. Ingen skillnad , får samma felmeddelande ändå. Det kommer direkt.

Anmäl
2015-03-11 17:06 #3 av: VSK

Vilken klient använder du?

Anmäl
2015-03-11 17:29 #4 av: beem

Jag har också hotmail.  Använder du både hotmail.se och hotmail.com. Jag har hotmail.com och kan inte använda hotmail.se för samma konto.

Format brukar innebära att man skriver den fel, glömmer snabela eller missar en punkt.

Det kan även vara fel på den sida där du försöker skriva in den i formuläret. 

Pratar av egen erfarenhet Glad

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2015-03-11 19:48 #5 av: Framåt

#3 Vilken klient? Förstår inte vad som avses. Jag har testat med olika webläsare.

Jag har flera epostadresser. En Hotmail.com och en annan Hotmail.se. Ingen av dom fungerar. Pratar med flera andra personer förra veckan som haft samma problem på andra ställen  = formulär. Vet dock inte vad dom har för epostadresser, om dom har Hotmail.

Jag försökte med en annan dator på ett av dom ställen jag inte kunde ange min epostadress och då fungerade det. Så då måste det ju vara nåt med inställningen på min ordinarie dator . Frågan är ju vad!

Jag har inga punkter i mina epostadresser.

Anmäl
2015-03-11 23:09 #6 av: Zepp

Hotmail är kända för att fungera lite random.

Då försöker man en annan dag i stället.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-03-11 23:45 #7 av: VSK

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-live/essentials

Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.