Datorköp

Köpa bärbar dator-tips?

2015-03-26 11:42 #0 av: AmandaJE

Hej alla! :)

Tänkte köpa en bärbar dator till sommaren och skulle vilja ha lite tips! Vill hitta en till så billigt pris som möjligt då jag är student och ska i stort sett enbart använda den till att skriva och samla information till mina kurser :) Har hittat flera olika på till exempel Elgiganten för ca 2500 kronor, men har ingen aning om ifall så pass billiga är bra för mitt ändamål? :) Ska ju inte spela på den eller använda den till något avancerat, men man vill ju ändå att den ska vara bra, fungera felfritt och inte gå långsamt osv! Skrattar Några tips? Blomma

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Anmäl
2015-03-26 11:44 #1 av: AmandaJE

Sen vill jag ju helst inte att den ska gå sönder efter bara något år! :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Anmäl
2015-03-26 11:58 #2 av: KimE

Mina önskemål för en kontorsdator är:

Proccessor intel i3-i5 eller liknande

Hårddisk 500gb eller en ssd disk/hybriddisk

OS windows 8.1

Har inte hittat någon jag kan tänka mig under ca 4-4500kr.

Kolla vilka program som fljer med.

Vill du ha inbyggd dvd och hur lång batteritid behver du?

Det finns bara 2-3 olika chassitillverkare så kvalitetsskillnaderna är inte så stora (i hållbarhet).

MS kommer med nytt windows i sommar så det blir nog stor rea på äldre datorer då.

Anmäl
2015-03-26 12:25 #3 av: AmandaJE

#2 Tack för svar! Ska höra mer med min bror som är bra på sånt där! Skrattar

Inbyggd dvd behövs inte och batteritid vet jag faktiskt inte! Funderar Är inte så insatt i hur mycket man bör ha/lär behöva.

Men 4000 borde jag nog kunna få ihop, i sådana fall! :) Och låter smart med att vänta med att köpa ifall det blir som du säger med prissänkningar! :)

www.LesPhotos.blogg.se

Anmäl
2015-03-26 19:11 #4 av: VSK

Om du tar produktens påstådda batteritid "upp till" och delar med två så hamnar du hyfsat okej vid normal användning. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2015-03-26 21:53 #5 av: AmandaJE

#4 Har misstänkt att det är något sånt! Tack för upplysningen! :)

www.LesPhotos.blogg.se

Anmäl
2015-03-26 22:00 #6 av: VSK

Glad

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl