Annons:
Etikettdatorköp
Läst 753 ggr
AmandaJE
3/26/15, 11:42 AM

Köpa bärbar dator-tips?

Hej alla! :)

Tänkte köpa en bärbar dator till sommaren och skulle vilja ha lite tips! Vill hitta en till så billigt pris som möjligt då jag är student och ska i stort sett enbart använda den till att skriva och samla information till mina kurser :) Har hittat flera olika på till exempel Elgiganten för ca 2500 kronor, men har ingen aning om ifall så pass billiga är bra för mitt ändamål? :) Ska ju inte spela på den eller använda den till något avancerat, men man vill ju ändå att den ska vara bra, fungera felfritt och inte gå långsamt osv! 😃 Några tips? 🌺

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
AmandaJE
3/26/15, 11:44 AM
#1

Sen vill jag ju helst inte att den ska gå sönder efter bara något år! :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

KimE
3/26/15, 11:58 AM
#2

Mina önskemål för en kontorsdator är:

Proccessor intel i3-i5 eller liknande

Hårddisk 500gb eller en ssd disk/hybriddisk

OS windows 8.1

Har inte hittat någon jag kan tänka mig under ca 4-4500kr.

Kolla vilka program som fljer med.

Vill du ha inbyggd dvd och hur lång batteritid behver du?

Det finns bara 2-3 olika chassitillverkare så kvalitetsskillnaderna är inte så stora (i hållbarhet).

MS kommer med nytt windows i sommar så det blir nog stor rea på äldre datorer då.

AmandaJE
3/26/15, 12:25 PM
#3

#2 Tack för svar! Ska höra mer med min bror som är bra på sånt där! 😃

Inbyggd dvd behövs inte och batteritid vet jag faktiskt inte! 🤔 Är inte så insatt i hur mycket man bör ha/lär behöva.

Men 4000 borde jag nog kunna få ihop, i sådana fall! :) Och låter smart med att vänta med att köpa ifall det blir som du säger med prissänkningar! :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

[VSK]
3/26/15, 7:11 PM
#4

#3

Om du tar produktens påstådda batteritid "upp till" och delar med två så hamnar du hyfsat okej vid normal användning.

AmandaJE
3/26/15, 9:53 PM
#5

#4 Har misstänkt att det är något sånt! Tack för upplysningen! :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

[VSK]
3/26/15, 10:00 PM
#6

🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: