Annons:
Etikettdatorköp
Läst 574 ggr
Gosis12
2015-04-28 14:29

Speldator stationär

Nu söker jag en stationär speldator som ska hålla i många år och klara många spel. Jag hade tänkt mej att de närmaste 10 åren bara bygga ut med några tusenlappar per år. Eftersom jag inte kan så mycket om vad som behövs så frågar jag er om råd. Vilken dator ska jag välja som uppfyller kraven ovan.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Annons:
Bellet
2015-04-28 14:40
#1

Mitt största råd är väl att göra lite research och att bygga din egen, det är lättare än vad många tror och all information som kan behövas finns ju i Google. Annars så finns det många olika alternativ men då måste man veta vad budgeten är, det finns ju bättre och sämre alternativ.

Gosis12
2015-04-28 14:49
#2

Jag har kollat på det där med att bygga men inser att det är över min förmåga och sen ska det installeras och grejas. Jag vill helst ha en färdig som det går att uppgradera under årens gång.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Kaj
2015-04-28 15:08
#3

ASUS ROG är specialdesignade som speldatorer.

Men i 10 år ja då lär du nog få bygga om hela datorn så fort som utvecklingen går just nu. Bara Direct X utvecklas ju ganska snabbt nu.
Grafikkorten åxå och spelutvecklarna tar ju höjd på grafikkorten för att de skall kunna köras i högsta upplösning..
Ett spel som kan köras på högsta upplösning med ett bra grafikkort idag kan med nästa version av spelet kanske bara köras med en normal upplösning på samma grafikkort.

Netonnets utbud av ROG

ASUS hemsida om ROG G20AJ

Dessa bygger på Intels 4:e generations processor. Den 5:e har precis kommit ut på bärbara och inbyggda processorer. Det finns inget lanseringsdatum om 5:e generationen på stationära (om det ens kommer på dessa eller om de går på 6:e generationen direkt).
Du kan se vilken generation det är på en Intel dator enligt följande regler
I -N GnnnX
I = Intel
N = vilken processor typ (3 4 eller 5)
G = Generation av processor typ
nnn = modell av processorn
X = delmodell

EX:
I3  4150 (Intel I3 4:e generationens processor av modell 150)
I7  4765T (Intel I7 4:e generationens processor av modell 765T)
I3 5157U (Intel I3 5:e generationens processor av modell 157U)

Här hittar du Intels alla processorer - Intel ARK
Sedan måste du ta hänsyn till grafikkorten. Notebookcheck har gjort bra utvärderingar kopplat mot spel. Bry dig inte om att det är för notebooks. Samma grafikkort finns oftast i stationära datorer.
Ska du köra spel med högsta upplösning så lär du inte gå under klass 2 grafikkort och helst bara se på klass 1. Men priset är därefter så klart.

Gosis12
2015-04-28 16:00
#4

Tack det var intressant. Ska läsa lite mer där.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Upp till toppen
Annons: