Annons:
Etikettövrigt
Läst 468 ggr
Lundqviist
5/20/15, 4:46 PM

lägga in videoklipp till DVD

Ber om ursäkt om det faktiskt finns inlägg om detta. 

Jag skulle vilja få massor av olika små videoklipp, som jag har spelat in på systemkameran och även mobiltelefonen.  (Alla video klipp ligger på datorn) 
men jag skulle vilja ha videoklippen på en vanlig DVD skiva.   

Hur gör jag? :) Å vart finns det billiga skivor å köpa? :) 

- ( Använder MacBook Pro)   :)

Annons:
Kaj
5/21/15, 10:54 AM
#1

Vill du skapa en DVD skiva som du automatiskt kan spela upp som en DVD i en vanlig DVD spelare eller vad exakt vill du göra?
Jag antar att du menar att du vill skapa en DVD skiva i DVD formatet och inte bara lägga över alla dina vanliga videofiler som vanliga filer till en DVD skiva. Det är nämligen olika. En DVD spelare klarar att spela DVD skivor så klart men då skall de vara skapade med DVD formatering vilket det finns en massa verktyg för.
Men de flesta nya DVD spelare klarar även av att spela upp vanliga video filer utan att de är konverterade till DVD format. Då lagras filerna på en DVD skiva precis som vilken Windows disk som helst.

Men om du nu vill skapa en DVD skiva dvs ung som en DVD film du köper så kan du använda gratis program för detta. Pröva t ex Freemake den är gratis och relativt enkel att använda.
Här är en sökning på sourceforge (gratis öppen källkod) med program som du kan hämta hem och köra direkt om du vill

Upp till toppen
Annons: