Annons:
Etikettövrigt
Läst 1516 ggr
beem
2015-05-27 10:21

Chromcast tip hur du gör

Läste ett bra tips om hur man strömmar film med Chromcast.

Läs om du är intresserad.

http://blogg.tkj.se/anvanda-chromecast-stromma-film-tv/


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
kissidor
2015-05-27 11:40
#1

vi har en chromecast i varje tv nu, den har bara blivit mer och mer värdefull allt eftersom det äntligen kommit loss med stöd för den i appar till android och iOS. vi har en apple-tv också men numera använder vi chromecasten i första hand, den känns behändigare och stabilare. dessutom stöder den ju alla våra enheter, till skillnad från äppel-tv:n som bara stöder paddorna 🙂

men eftersom detta är inne på datorn iFokus kan det vara värt att nämna att det är ganska hårdvarukrävande att casta från chrome i en dator - vet ej varför men dessa systemkrav är det för windows:

och då vet jag ändå folk som sitter med bättre processor än så och det hackar ändå. men från appar i android- eller iOS-enheter går det finfint 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

_Fisken
2015-06-01 20:59
#2

En fråga. När man kastar Netflix eller Utube så verkar inte datorn vara med mer än att bara delge Chromecast en adress+offset in i filmen. Har jag rätt i mitt antagande tro?

kissidor
2015-06-02 06:39
#3

det är det som är hela konceptet med chromecast ja 🙂. från sin valfria enhet så instruerar man bara chromecasten att hämta innehållet från nätet

Värd på Mobiltelefoner och Android

_Fisken
2015-06-02 06:48
#4

Jag kan tänka mig då att själva datorn är mindre belastad om man kastar innehåller från leverantörer  såsom Netflix som har en designad app i själva Chromecast. 

En film som spelas i en flik på CC kräver bra mkt mer av datorn - likaså WiFi-nätet? Där kastas, så vitt jag förstår, själva flikens bitmapp.

kissidor
2015-06-02 10:09
#5

det låter rimligt fisken 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: