Annons:
Etikettwindows
Läst 2233 ggr
papa-bear
2015-06-01 19:21

Windows 10 gratis?

idag fick jag i aktivitetsfältet en windowsflagga som säger att jag kan boka Windows 10 gratis. 

har någon testat det och kan ge en objektiv syn på hur det fungerar? och då menar jag objektiva svar. just nu kör jag w7, vilket tydligen slutats att distribueras till affärer.

Annons:
horribleatnames
2015-06-01 19:30
#1

Fick också det på min dator. Undrar också hur det fungerar 🙂

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Farwuq
2015-06-01 19:44
#2

Om du har en gammal burk stående så testa först på den. På myndigheten där jag jobbar har vi den policyn att tacka nej. Men jag ska likväl, efter semestern, testa det på en "skrot-dator".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

annia1
2015-06-01 19:49
#3

Inne på eforum så finns det flera trådar om win 10. Finns en egen hel kategori för just win 10. Några där har testat win 10  under testperioden. 

Det som nu har sagts att win 10 kommer börja säljas den 29 juli. Så efter det datumet så kan man ladda hem den riktiga versionen.

Jag har inte testat så jag kan inte säga, men det verkar bra.

När det gäller win 7 så går det fortfarande att köpa, i alla fall butiker på nätet.

.

Jocke177
2015-06-01 21:01
#4

Har "bokat" :)

Kaj
2015-06-02 11:32
#5

Windows 10 blir gratis för privatanvändare som har Win 7 och 8.
Därefter ör Microsoft följande ändring i Windows. Windows 10 blir sista versionen. Efter det blir det bara uppdateringar hela tiden med förbättringar - dvs det kommer inga nya versioner typ Windows 11 eller Windows 12…
Har du köpt en dator med Windows får du alla nya uppdateringar gratis tills du köper en ny dator. Du behöver alltså inte tänka på att uppgradera längre och inte heller att betala för nya Windows versioner. Det blir gratis så länge du har samma dator.
Office ung samma sak men där betalar man en gång per år i licens. Sedan ingår alla nya uppdateringar och även om det går från Office 2013 till Office 2016 osv.
Detta om du kör med Office365 - viket är Office 2013 nu och kommer att bli Office 2016 i sommar via en vanlig Windows update utan att du märker något.

Taggeman
2015-06-02 12:38
#6

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Upp till toppen
Annons: