Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1659 ggr
battlecruiser12
2015-06-02 18:36

GWX

Hittade ett program som heter GWX i aktivitetshanteraren, är det någon som vet vad det är?

Beskrivningen är samma som namnet och den ligger i System32 och ändrades senast igår.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Annons:
Aniara14
2015-06-02 19:08
#1

#0 GetWindowsX. Jag avslutade den i Aktivitetshanteraren, och då försvann den nytillkomna lilla Windows flaggan som satt i meddelande fältet nere till höger, bredvid Åtgärdscenter vimpeln.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

battlecruiser12
2015-06-02 21:31
#2

OK, tack!

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Jocke177
2015-06-02 22:00
#3

Aha, undrade också vad det var! :D

Kaj
2015-06-03 09:59
#4

GWX kommer från Windows update.
Den gör så att du får en liten ikon nere i taskbaren som låter dig "reservera" en gratis kopia av Windows 10 som kommer den 29 juli.
Lite osäkert vad den gör till skillnad mot Windows update den 29 juli men troligen förbereder den din nedladdning av Win 10. Antagligen kommer du då få den med förtur. De som inte reserverar sin kopia kommer att få vänta tills trafiken går ner. Dvs Windows update kommer inte omgående upptäcka att Win 10 finns för din dator utan du får kanske vänta en månad eller 2 innan Windows update tar emot din begäran om uppdatering.
Så om du vill ha Win 10 gratis direkt den 29 juli så klicka ja på denna uppmaning.
Om du inte gör det kommer du ändå att kunna uppdatera till Windows 10 gratis via Windows update senare.

Upp till toppen
Annons: