Annons:
Etikettövrigt
Läst 954 ggr
[Trollbjörken]
6/11/15, 9:40 PM

Vad har hänt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först av allt vill jag tala om att jag är extremt dålig på elektriska prylar, och datorn är till för typ bara skolarbeten så ni vet ifall det kommer några dumma frågor 😉 ni får gärna förklara väääldigt tydligt om ni vet vad problemet är… Datorn har alltid funkat bra, även odag har den funkat, och jag satt och skrev skolarbeten på den under dagen. Tog en paus och gick ifrån den några timmar men när jag kom tillbaka hade den låst sig och det hände inget när man försökte skriva eller klicka…stängde av den genom att hålla nere på/avknappen, men nu när jag startar den kommer bara detta upp…inget mer händer…😨

Annons:
[VSK]
6/11/15, 9:44 PM
#1

Verkar som din hårddisk har gett upp med tanke på det du skriver…

Rita-S
6/11/15, 9:57 PM
#2

Datorn hittar inte någon hårddisk med operativsystem (Sannolikt Windows) installerat på. Kan finnas fler anledningar för det. Antigen har hårddisken pajjat. Sladden som går från moderkort till hårddisk kan ha pajjat. Porten på moderkortet där sladden är anslutit är pajj. Windows själv är totalpajj eller Master Boot Record har pajjat. Jag håller en tumme på hårddisken tyvärr..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: