Annons:
Etikettspel
Läst 1027 ggr
[Allanboysen]
2015-06-16 15:53

Knepig dator

Hejhej :)

Jag har försökt installera spelet sims. Först måste man ladda ned Origin, som jag har gjort. Jag laddade ned sims, och hade det i datorn ca en månad. Under den månaden fick jag ett litet virus i datorn som gjorde att jag var tvungen att återställa den, och vi råkade återställa tills innan vi hade sims. Jag testar hela tiden efter det att ladda ned grund sims igen. Då kommer det hela tiden upp, "installationen på the sims tm3 kan inte köras. Installera om och försök igen." Jag går in på kontrollpanelen och ska avinstallera sims. Då kommer det direkt upp, " ett fel uppstod när installationsprogrammet kördes, se till att du slutfört alla tidigare installationer och stängt andra program." sedan försvinner den. Har testat flera olika gånger, känns lite uppgivande.:( någon som vet hur jag kan göra för att få bort sims helt och få det installerat? Vill inte återställa den då sims var en av dem första program jag laddade ned på datorn.

Tacksam för hjälp. <3 :)

Annons:
Davbjo
2015-06-16 16:16
#1

Verifiera att sökvägen som Origin försöker ladda ner till är korrekt, om den är det kan det funka att helt enkelt ta bort Origin och installera det igen. Origin är rätt tjurigt när det gäller hantering av filer har jag märkt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Allanboysen]
2015-06-16 16:20
#2

har testat att installera om Origin, men det funkar fortfarande inte. Fast datorn vill inte ta bort sims, den blir jätte tjurig då också, därför den inte går att installera? :( Förstår mig inte på det med datorer alls haha.

badmatta
2015-06-16 16:25
#3

Kan du inte ta bort filerna via sökvägen där sims ligger? Kanske ligger det även en uninstall.exe där.

[Allanboysen]
2015-06-16 16:32
#4

#3 Har jag inte testat, hur gör man det? :)

Zepp
2015-06-16 20:25
#5

Ta bort filerna manuellt!

För har du återställt till innan Sims var instalerat så har du kvar filerna men registret stämmer inte längre med Sims!

Använd helst Revo för avinstalation!

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Allanboysen]
2015-06-17 15:05
#6

#5 Zepp, jag och min datakunskap. 🤢Förstår inte alls hur man gör, testade att ladda ned det från din länk, jag hamna direkt i ett dokument, revouninstaller.zip Nu? ☺️förlåt för min besvärlighet, men är som sagt inte alls bra på datorer. 😞

Annons:
[Allanboysen]
2015-06-17 15:24
#7

#5 Zepp tack så mycket, det gick jätte bra. :)

Zepp
2015-06-17 20:03
#8

😃

Det är oftast inte jättekonstigt hur man gör utan för det mesta så krävs det bara att man kikar lite och lurar på hur hur programmen fungerar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Allanboysen]
2015-06-18 16:48
#9

#8 okej haha :D

Nu har filen hängt sig, (antingen har jag en extremt trög dator men den brukar vara ga-anska kvick) nu har den hängt upp sig på "installerar" så efter att ha kommit upp till 100% så har den stått i 7 timmar, och säger att den installerar. Börjar bli lite skeptisk på om den menar det eller om programmet har hängt sig. :P Har testat starta om och så men nope x)

Zepp
2015-06-18 18:34
#10

Vad står det i loggarna?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Allanboysen]
2015-06-18 18:37
#11

Loggarna? :)

Det står att den håller på att installera, men det har gått ett par timmar nu, så den kanske har hängt sig? Jag får inte "loss" den därifrån eller hur man ska säga. :)

Zepp
2015-06-18 18:41
#12

Efter ett par timmar så gör jag en Norsk reset!

Dvs bryter strömmen!

Kika i loggboken till att börja med innan du bryter strömmen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Allanboysen]
2015-06-18 18:50
#13

#12 Du menar att jag drar ut sladden från datorn? Går det fortare då? :o Jag menar, datorn stannar ju igång, för batteri. :)

Annons:
Zepp
2015-06-18 19:01
#14

Har den hängt sig så har den hängt sig.. hur många dygn är du beredd att sitta och vänta?

Då.. i så fall så hade jag tagit ut batteriet och startat om för att åtminstone komma åt att läsa loggarna!

Sen på det, så hade jag städat min dator ordentligt.. andra som inget begriper gör en factory reset!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: