Program för PC

Chrome funkar inte samt går inte att avinstallera

2015-06-18 15:48 #0 av: horribleatnames

Har sen igår inte kunnat använda Google Chrome. Programmet svarar inte när jag dubbelklickar på det och inte heller när jag höger klickar --> Kör som administratör. Provar då att avinstallera det via Kontrollpanelen. Då kommer en ruta upp med orden "Stäng alla Google Chrome-fönster och försök igen". Kollade om nåt var igång via Aktivitetshanteraren. Inget. Så jag googlade på problemet och fick upp att jag skulle avsluta alla processer som har med Google Chrome att göra via Aktivitetshanteraren. Avslutar allt under processer och kollar även under dom andra flikarna så att inget är igång där. Provar igen med att avinstallera via kontrollpanelen. Och får upp rutan igen med samma text. Suck.

Allt det gjorde jag igår. Idag... har jag gjort samma sak. Nu gör jag f** upp. Jag använder Chrome till allt mitt surfande. Nu sitter jag på Firefox och skriver här iom att Chrome vägrar funka.

Vad mer kan jag göra än det jag redan har gjort? Orkar seriöst inte bråka mer med Chrome.

Anmäl
2015-06-18 16:04 #1 av: [Jens]

Här finns ett borttagningsprogram som du kan använda dig utav: https://www.google.com/chrome/srt/

Bästa sättet är dock att starta upp datorn i felsäkert läge och sedan göra programmet men du kan dock prova att köra den i normalt läge först.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-06-18 16:06 #2 av: horribleatnames

#1

Hoppas borttagningsprogrammet funkar. Annars får jag väl köra felsäkert läge. Återkommer efter jag provat!

Anmäl
2015-06-18 16:11 #3 av: horribleatnames

Google Removal Tool hittade inte några program som låg och störde Chrome. Felsäkert läge får det bli då. Om jag lyckas lista ut hur jag kommer åt det...

Anmäl
2015-06-18 16:14 #4 av: [Jens]

Vanligast är att klicka F8 vid uppstart om jag inte minns fel.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-06-18 16:51 #5 av: horribleatnames

#4
Gjorde det. Provade även f9-12 vid flera omstarter. Inget funkade. Så jag gjorde en delvis fabriksåterställning. Får se om det funkade...

Anmäl
2015-06-18 17:09 #6 av: horribleatnames

Nu funkar Chrome. Hur länge är dock frågan... :/

Anmäl
2015-06-19 09:13 #7 av: [Jens]

Det är klart att det funkar efter en fabriksåterställning men jag har en fråga och det är vad det är för dator du har? Acer, HP eller vad ?

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-06-19 09:59 #8 av: horribleatnames

#7

En Acer. Specifikt en av den här modellen: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-17-tum/Acer-/210092.3004/

Skrev i en annan tråd tidigare om problem med datorn (här). Tvivlar på att den nånsin kommer funka som den ska...

Anmäl
2015-06-19 10:19 #9 av: [Jens]

Ahh, jag var nyfiken på varför det inte fungerade med F8 men det visar sig att Acer med Windows 8 inte funkar på det sättet när man läser denna sida: http://community.acer.com/t5/Knowledge-Base/Windows-8-Startup-Settings-Safe-mode/ta-p/77481

Där visar de också hur man ska göra för att komma åt det. Tänkte ifall du vill veta det tills nästa gång. 

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-06-19 10:25 #10 av: [Jens]

Nu har jag läst den andra tråden och googlat och det verkar vara ett känt problem men dock så fann jag ingen lösning på det. Du är inte ensam om problemet och alla beskriver samma sak som du att den lägger av vid hög belastning.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-06-19 10:26 #11 av: horribleatnames

#10

Tack! Kan vara bra att ha vid framtida tillfällen. Har en känsla av det kommer behövas med denna datorn :/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.