Annons:
Etikettövrigt
Läst 1423 ggr
Castiel.
6/18/15, 4:53 PM

"Ansluten men laddas inte."

Har en sprillans ny dator och den har fungerat utmärkt sen i Måndags, men idag helt plötsligt så får jag meddelandet "Ansluten men laddas inte". Hur kommer det sig? Eftersom det är en ny dator jag har så drar jag ur sladden när batteriet är fulladdat, men den slutade ladda batteriet runt 59%. Har verkligen inte råd att köpa ett nytt batteri. 

Vad kan jag göra?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Honestyisdead
6/18/15, 4:56 PM
#1

Det borde gå på garantin.

Castiel.
6/18/15, 4:57 PM
#2

Men jag vill veta exakt vad som är felet.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Honestyisdead
6/18/15, 4:59 PM
#3

Det kan ju vara batteriet, sladden mm. Ingen som kan säga det uran att undersöka det.

Davbjo
6/18/15, 5:08 PM
#4

På mobiler blir det så om strömdelen matar för lite ström. Svårt att säga om det är applicerbart här, det kan säkert bero på flera saker.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Castiel.
6/18/15, 5:11 PM
#5

Vet inte om detta hjälper. Men enligt Energy Manager så laddas batteriet, trots att det står "anslutet men laddas inte"

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Castiel.
6/18/15, 5:17 PM
#6

Nu funkar det igen, men har ingen aning om vad jag gjorde

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Honestyisdead
6/18/15, 5:21 PM
#7

Så bra :)

Record
6/18/15, 11:09 PM
#8

Batteriet i din dator består av flera seriekopplade celler, är en av dessa dålig går spänningen upp i avkänningskretsarna och signalerar att inte ladda mer. Efter ett tag reparerar den dåliga cellen sig och får rätt spänning, och hela batteriet är då OK. Men bevaka det det kan ju vara en dålig cell mer permanent.

Upp till toppen
Annons: