Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1456 ggr
AChristian
2015-06-23 12:28

Skrivare

Hej!

För en bekants räkning vill jag fråga forumet vad det kan bero på att hans skrivare inte kan skriva ut ett mottaget e-mail! När han trycker på "Skriv ut…" så reagerar skrivaren genom att bara skicka ut ett blankt papper utan text. Sedan händer inte mer. Däremot kan han skriva ut vad som helst på internet.  

Har ni datorexperter några idéer? Personligen tycker jag att det låter som en missad inställning, men var det är verkligen frågan. Har för mig att han är kopplad till Tele 2. Har tyvärr inte fler detaljer just nu…

Christian

Annons:
Rita-S
2015-06-23 16:31
#1

Skriver han ut emailet från webbmailen till tele2 eller använder han ett eget mailprogram på datorn?
Om han kan skriva ut allt annat från internet tror jag knappast det är något med drivrutinen, utan jag är på samma spåret som dig att det kan vara någon inställning nånstans.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Record
2015-06-23 23:00
#2

Försök att kopiera texten i mailet, för att sedan klistra in detta i ex Word och därefter skriva ut. Allt detta för att utesluta att texten är skyddad på något sätt. Fungerar detta undersök inställningar i ditt mailprogram. Om du inte har Webbmail. Bilder och "oskrivbara tecken" kan stoppa utskriften.

Upp till toppen
Annons: