Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1059 ggr
[spetsen]
6/28/15, 9:14 PM

Vilken dator ska jag ha (stationär)?

Min macbook har gått sönder helt och hållet och jag känner att jag hellre har en bättre stationär dator. Vet dock inte vilken jag ska ha. Jag har länge varit inne på en iMac eftersom Apple är det märket jag är mest van vid, men 14.000 för en dator som inte riktigt har så bra prestanda känns som onödigt mycket pengar för mig som gymnasiestudent som får minimalt med pengar varje månad. 

Så jag vill ha tips på bra och billiga stationära datorer. 
Jag vill gärna ha en som funkar lätt ihop med program för redigering av bilder och videos + spelande

Annons:
Martin
6/28/15, 9:33 PM
#1

Nu kan jag inte Apple speciellt bra, men visst är det så att du kan konfigurera din iMac som du vill ha den så att säga att den inte har så bra prestanda är väl att generalisera lite väl mycket.

Jag köpte min dator på inet.se och rådfråga folk på sweclockers om olika komponenter för att få ihop min dator, är nöjd och fick en mer prisvärd dator än de olika fasta paket jag hittade då. Nu är datorn "gammal" idag och skulle behöva mer minne och annat, det får nog bli tipset; snåla inte på på minnet.

Kan tyvärr inte vad som är det nya idag så övriga tips överlåter jag till andra.

mvh Martin

[spetsen]
6/28/15, 9:42 PM
#2

Alltså, den verkar inte ha lika bra prestanda som PC som kostar hälften så mycket.
Klart jag kan få bättre prestanda, men jag har inte råd att betala mer än 14.000 kr, har knappt råd med det egentligen

Martin
6/29/15, 8:27 AM
#3

#2 Aha, missade att du menade i relation till vad du kunde få i annat märke.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: