Annons:
Etikettannonsprogram-virus
Läst 2115 ggr
[VSK]
2015-07-14 10:46

Stor varning för annonser via flash

”Till dess att det finns en uppdatering tillgänglig borde användare avaktivera Adobe Flash. Man bör vara extra uppmärksam den närmsta framtiden och hålla särskild uppsikt på riskerna för äventyrade annonsservrar”, skriver Adobe på sin företagsblogg. 

http://www.idg.se/2.1085/1.633384/efter-attacken-mot-hacking-team-adobe-varnar--avaktivera-flash

Annons:
annia1
2015-07-14 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den uppdateringen finns redan. Från adobes blog.

Om man går in på denna sida så ser man vilken version man har. (1)
Rutan under (2) visar vilken som är senaste versionen.
Om de två inte stämmer överens så kan man klicka på länken play download center(3)  så kan man uppdatera till nyaste. 

Eller så kan man om man vill vänta tills den kommer hem automatiskt. När den kommer vet jag inte, men bör väl bli inom de närmaste dagarna.

.

[VSK]
2015-07-14 21:53
#2

Jo, den nyaste versionen innehåller inte alla buggfixar för alla kända säkerhetshål.

Vill man absolut ha flash så är det rekommenderat att minst köra med flashblock eller liknande samt stänga av flash för tredje part.

Samt den vanliga visan att inte surfa som admin mm.

annia1
2015-07-14 22:27
#3

Nu förstår jag inte vad du menar. Denna uppdatering är för den läcka som idg skrev om.  (Som du länkar till).

.

[VSK]
2015-07-14 22:28
#4

Finns mer läckor. Man bör inte använda flash alls.

deeman
2015-07-15 08:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Flash är en omodern och gammal teknik som till exempel inte fungerar på majoriteten av mobila plattformar, förstår inte alls varför man inte förändrar och följer med i tiden eftersom en modernare teknik som fungerar på liknande och t.om bättre sätt finns. 

fungerar på majoriteten av mobila plattforma

Dessutom är flash som durkslaget här hemma, eller än värre.., som ett läckande såll i dess dagar.

Därav så blockerar nu webbläsaren Firefox FLASH helt och hållet.
Så, om ni oroar Er för luckorna i flash och de otyg som ev. skulle kunna tänkas smita igenom….. använd Firefox.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[VSK]
2015-07-15 08:50
#6

Facebook har t.o.m ratat flash.

Annons:
deeman
2015-07-15 08:53
#7

#6

Med all rätt….

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[VSK]
2015-07-15 09:00
#8

#7

Jag har i flera år blockerat reklam men det pga all säkerhetsrisk, vilket jag talat om. Folk har sett snett på mig. Kanske de har ändrat sin syn nu 🙂

Upp till toppen
Annons: