Annons:
Etikettwindows
Läst 838 ggr
hamsterper
2015-07-14 14:53

Helt svart

Håj håj :) Skulle nyss starta min dator (packard bell, laptopom de säger nå)som jag haft ca 4 år tror jag, men jag har inte använt den på typ två år. Tryckte först på startknappen men då starta den inte, laddarn är borta tror jag men jag hittade två andra som passade, en Toshiba och en HP Lät först Toshiba laddaren sitta i, inte så länge men den ville iallafall inte starta, samma sak med HPn. Vad ska jag göra? :') är inget proffs så kan liksom inte skruva sönder skiten ;) garantin har gått ut

Annons:
hamsterper
2015-07-14 14:55
#1

Någon som vet vad felet är eller vad det kostar att fixa hos t.ex. PC akuten? :)

Tobbe_490
2015-07-17 15:33
#2

Det är omöjligt att svara på vad det är för fel på din dator enbart på din beskrivning. Du hittade inte laddaren säger du men hur vet du att de andra laddarna passar? Jag skulle först och främst försöka hitta originalladdaren och låta den sitta i länge. Hittar du inte laddaren skulle jag lämna in datorn till reparation och be om ett kostnadsförslag när de undersökt den.

battlecruiser12
2015-07-17 17:01
#3

Jag är inget proffs, men det kanske inte är laddaren som är problemet. Eftersom att  du inte kan starta datorn och har prövat med 2 laddare kanske det är BIOS(delen av datorn som gör att den startar) som är sönder.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

hamsterper
2015-07-17 23:51
#4

Tack för svaren! #2 haha hur jag vet att dem passar är för att de passade i laddarhålet;) men nu ska jag väl först leta reda på laddarn annars får jag gå till pc akuten å se om de kan fixa ;)

Record
2015-07-18 11:29
#5

#4

Det var en vild gissning, det kan kosta pengar, att bara gå efter "hålet", kan det vara en gnagare som varit framme o bitet??

[VSK]
2015-07-18 12:10
#6

#0

Innan du petar in en annan laddare som är till en annan dator så bör du kolla så att polerna, spänning och strömstyrkan är den samma. Strömstyrkan kan variera så klart, men är den för svag så kanske den inte orkar starta datorn utan laddat batteri. Dessutom så blir laddtiden lidande.

Har du riktigt med tur nu så har du inte bränt nåt på moderkortet. Eller om datorn är så pass gammal så den har en traditionell säkring.

Annons:
Upp till toppen
Annons: