Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 1695 ggr
_Fisken
8/3/15, 4:29 PM

Chrome utan Flash på en Androidpadda

Har en Nexus 10 (Android-padda) som jag är nöjd med MEN dess Google Chrome hanterar inte Flash. Installerar jag Opera så funkar sidor med flash men gillar inte läget att jag ska behöva två olika webläsare. Finns det nåt att göra vad gäller Chrome?

Annons:
Tjeja
8/3/15, 6:27 PM
#1

skrota chrome

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
8/3/15, 6:40 PM
#2

Icke sa nicke. Den har fördelar…har testat både Firefox, flera olika kloner av Opera, IE och tom Safari. Chrome spöar dessa - tycker jag. Beror väl på att jag har anammat Googles produkter. Så detta "padde-problem" måste jag komma till rätta med. Annars får jag väl ha Opera som ett andra-val.

Tjeja
8/3/15, 6:51 PM
#3

finns säkert dem som har lösningar på problemet. men jag är bara spyfärdig på chrome

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Kaj
8/4/15, 12:47 PM
#4

Tror inte att chrome stödjer flash som plugin faktiskt för den skall redan vara inbyggd i webbläsaren chrome som standard, men du kan ju pröva att ladda ner Adobe Flash APK och installera och se om det finns stöd för chrome där.

http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/google-android/install-flash-on-android-kitkat-smartphone-tablet-lollipop-3417930/

På en windows, mac, Linux kan man aktivera flash så här (Linux och android är ju nästan samma så det kanske går även på din android.
https://support.google.com/chrome/answer/108086?hl=sv

_Fisken
8/4/15, 2:05 PM
#5

Utmärkt Kaj. Ska läsa detta i kväll. Ska se om det fungerar.

Adobe Flash APK har testats men inte så grundligt. Det fungerade INTE.

PS/ Jag mår bra av Chrome. Nog äter den minne men den gör det den ska. /DS

kissidor
8/4/15, 10:34 PM
#6

google vill liksom apple ha bort flash och ha den ersatt med nåt modernare, så det är ett medvetet val att man inte längre kan köra flash i androidenheter

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
_Fisken
8/4/15, 10:38 PM
#7

Det var en bra förklaring. Då hoppas jag websideutvecklarna anammar den nya resursen och avvecklar Flash.

Upp till toppen
Annons: