Annons:
Etikettwindows
Läst 1429 ggr
beem
2015-08-10 09:12

Problem uppgradera Win 10

Jag har en laptop med Windows 7 och ska uppgradera till Win. 10. Startade uppgraderingen igår vid 20-tiden och i morse pågick den fortfarande.

Uppgraderingen på min stationära från Win. 8 till10 gick snabbt utan problem.

Vad gör jag nu ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[VSK]
2015-08-10 09:30
#1

Du kan nog inte göra så mkt annat än att låta den stå på, eller avbryta.

Ett tips är att alltid avinstallera så mkt som möjligt innan uppgradering för att slippa eventuella struligheter samt köra nåt bra städprogram.

En misstanke är att din hårddisk/SSD kan ha varit rätt full innan uppgraderingen började?

Visst, uppgraderingsprogrammet kollar så att det finns det utrymme som behövs, men vissa har liknande problem som du har. OM det är nån hårdvarubugg eller inte kan jag inte säga.

Har du vanlig hårddisk så kör en defrag efter det du städat datorn.

Har du nån aktiv kylplatta så använd den oxå. 

Hur långt har installationen kommit och kolla på hårddisklampan om det är aktiviteter eller inte.

beem
2015-08-10 10:07
#2

#1 Tack för flera bra tips. Jag ska kolla mer på det du säger.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
2015-08-10 10:30
#3

#2

Hoppas du får till sen sen vid försök nr2 👍

Kaj
2015-08-10 10:41
#4

När jag uppgraderade så stannade datorn vid en omstart. Inget hände.

Då stängde jag av datorn manuellt och startade den igen varefter uppgraderingen fortsatte och allt gick bra.
Det kan vara samma sak för dig. När min uppgradering stannade så hade jag ingen Windows skräm utan bara en blank skärm som sa att det inte fanns någon HDMI anslutning.

beem
2015-08-10 15:40
#5

Nu fungerade uppgraderingen. 🙂 'dansar'

# 1 Jag  gick igenom alla tipsen och åtgärdade.

#4 Samma sak hände mig denna gång men inte förra gången.  Jag gjorde nu som du beskriver och uppgraderingen fortsatte.

Tack för er hjälp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
2015-08-10 15:54
#6

👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: