Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
Windows 10

Ändra färg på appar

2015-08-11 17:47 #0 av: beem

Appar som tillhör de program jag har i datorn tex Photoshop,  Paint Shop Pro, Adobe Reader osv har så tråkiga färger - grå. Apparna som kom med Win. 10 är så färggranna.

Jag försöker hitta en inställning för att ändra färg. Går det ?

Ja - i-landsproblem Skämtarmen så mycket trevligare jobba med fina färger.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2015-08-13 16:20 #1 av: ru4real

Det går ju att byta ut dem, men det är inte helt enkelt. En den har en .ico fil sin man kan bytte mot en annan ikon, men en den har programikonen inslag i själva .exe-filen och då blir det svårare.

Så svaret på din fråga blir både ja och nej.

Anmäl
2015-08-13 16:46 #2 av: beem

#1 Jag vet inte om jag missförstår dig.

Jag menar ändra den färg som är på apparna i Windows. Tex har jag en app för Photoshop - en blå snygg bild men i Win. 10 läggs det som en ram kring den som är grå.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2015-08-16 06:41 #3 av: VSK

Att byta färg/utseende på dessa ramar tror jag inte går utan inblandning av tredjepartsprogram. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2015-08-16 19:38 #4 av: beem

#3 Du har nog rätt. Jag har letat i datorn och på nätet och hittar ingen lösning. Jag får leva med det grå. Glad

Tack för ditt svar.

Anmäl
2015-08-16 19:39 #5 av: VSK

Glad

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2015-08-17 10:30 #6 av: Kaj

Har inte testat men kanske är det ikonen för programmet som kan visa den på startfältet i olika utseenden.
Pröva alltså att leta upp programmet via sök funktionen och högerklicka och välj egenskaper. Där skall det finnas en funktion för att byta ikon som programmet visas med.
Som sagt harinte kollat detta men det kan ju vara värt att försöka

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.