Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1857 ggr
Vibeka
8/27/15, 12:36 AM

Adobe Reader fryser datorn

Hej! Krockar Adobe Reader med Windows 10

Har aldrig haft problem med Adobe reader förut när jag hade Windows 8. 

När jag öppnar en pdf-fil så öppnas dokumentet so far so good men sen… fryser hela datorn så jag måste stänga av den på start knappen! Hur löser jag detta?

Hjälp mig!!! 🙂

Annons:
Kaj
8/27/15, 8:51 AM
#1
  1. Starta Adobe reader utan att öppna en pdf fil
  2. Gå till fliken redigera och väj inställningar
  3. Beroende på vilken version du har av Adobe Reader skal du nu leta upp valet för Skydd
  4. Bocka ur så att Aktivera skyddat läge vid start inte är ibockat och starta om Adobe Reader
  5. pröva sedan att öppna en fil och s om detta löste ditt problem 

Bäst är om man kan ha Aktivera skyddat läge vid start påslaget eftersom det startar PDF i ett sandbox-läge där du har högre säkerhet mot ev virus och annat skit i ett PDF dokument.
Så även om ovan funkar är det alltid bäst att försöka göra en nyinstallation av Adobe genom att hämta hem senasate versionen och då först avinstallera den du har först. Gör detta även om du har senaste versionen

Jalking
8/27/15, 12:11 PM
#2

Adobe Reader har alltid varit ett problemprogram för mig utom de allra tidigaste versionerna. Den är för krävande och tung och kan få även en snabb dator att storkna.
Jag har bytt till en kombination av 2 andra pdf-läsare. Som "default" har jag Sumatra pdf. Startar på mindre än en sekund på min dator. Perfekt när man bara ska titta på ett dokument eller skriva ut. Den funkar dock inte bra när man ska fylla i formulär. Då använder jag istället FoxIt Reader. Lite tyngre och långsammare, men inte i närheten av det trögdjur som Adobe Reader är.

Vibeka
8/28/15, 4:32 PM
#3

Tack till er båda #1, #2 🙂

Det fick bli Foxit Reader i slutänden.

Upp till toppen
Annons: