Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 1343 ggr
[Jens]
8/29/15, 3:00 PM

Google stoppar Flash !

Att det ska behöva ta år innan man förstår att flash inte är bra.

Google har planer på att fasa ut Adobe Flash och från och med 1 september så kommer inga videor i Flash att spelas upp i bakgrunden i en tab som inte är aktiv.

Skälet är att Flash drar ned prestandan och drar ur batteriet. Genom att stoppa alla Flash-funktioner i bakgrunden så hoppas Google att kunna få stopp på de värsta problemen med Adobe Flash.

Detta är bara ett första steg och inom kort så kommer de ta bort flash helt.

http://www.v3.co.uk/v3-uk/news/2423816/google-will-freeze-flash-in-chrome-browser-from-1-september

Annons:
kissidor
8/29/15, 3:06 PM
#1

vad menar du med att det ska behöva ta år innan man förstår, google har ju varit motståndare till flash i många år?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/29/15, 8:15 PM
#2

Nej det har de väl ändå inte eftersom de har använt det hela tiden. Steve Jobs (Apple fd VD) sågade flash och stoppade det i apples produkter redan 2010.

http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/

kissidor
8/29/15, 8:40 PM
#3

jodå det tycker jag nog - de tog ju bort det ur androids webbläsare för flera år sen, eller hur? sen att möjligheten att använda det trots allt fått vara kvar i chrome för pc under en övergångsperiod för att inte slopa det medans det fortfarande används lite här och var betyder inte att de varit positiva till det

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
8/29/15, 9:02 PM
#4

I de mobila enheterna på apples sida så går det inte använda flash alls om man nu inte jailbreakar telefonen fast då förstör man syftet med de mobila enheterna hos apple.

Du har dock möjlighet att installera flash på en MAC-dator men jag har aldrig gjort det och har inte haft behov av det.

JonasDuregard
9/1/15, 5:04 PM
#5

#0 "Att det ska behöva ta år innan man förstår att flash inte är bra."

Att förstå att det inte är bra går ganska snabbt, men det tar alltid lång tid att byta ut standarder även när alla är överens om att de är dåliga.

[Jens]
9/1/15, 5:50 PM
#6

mja, jag tor det handlar om pengar.

Annons:
JonasDuregard
9/1/15, 7:44 PM
#7

#6 Jag sa ingenting om vad orsaken är, bara att det är så det alltid är. 

Pengar är en del i det på så vis att det är dyrt att anpassa allt existerande innehåll till förändringen.

Upp till toppen
Annons: