Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1400 ggr
Novelia
2015-08-31 23:30

Laptop

Ni som kan det här med datorer: Jag köpte denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/LE80EC00ARMT/lenovo-ideapad-z50-75-15-6-barbar-dator-svart Jag har haft den i en vecka och första dagen var jag rätt nöjd men nu börjar jag märka att den har usel batteritid och är rätt seg. sen skulle jag önska att den hade cd/dvd läsare. Just nu kopplar jag in en sån via USB och det är himla osmidigt att ha den släpandes. Det jag undrar är om ni vet någon bärbar dator som är bättre än denna i samma prisklass? Kanske tom en i silver fast det är förstås inte viktigast.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
kissidor
2015-09-01 10:52
#1

den enda orsak vad gäller hårdvaran som  jag kan tänka mig till att den känns seg är att den inte har ssd-disk - vilket är svårt att få för de pengarna. 

jag hittar bara en med likvärdiga specs i övrigt som den du köpte och som då dessutom har ssd-disk - men den är då bara på 128 GB och då den inte är kompletterad med en vanlig hårddisk får du ju alldeles för lite lagringsutrymme.

det där med cd/dvd-läsare är jag rädd att du förmodligen får lägga åt sidan helt, det är på väg bort och kombinationen av att den finns och att andra specs är bra hittar man vad jag sett bara i riktigt dyra gamingdatorer.

bra batteritid i en dator med hyfsad högpresterande hårdvara är tyvärr också något som får förbli en vacker dröm i den här prisklassen

öht så går det inte att få ihop dina önskemål i den prisklassen, men om du talar om vilket av det som var allra viktigast (mindre seg/bättre batteritid/optisk läsare), hur mycket lagringsutrymme du behöver, samt OM du kan tänka dig att gå upp något i pris och isf hur mycket så blir det lättare att ge iaf något förslag 🙂.

vad tyckte du förresten om skärmen på denna? såg att det var en TN-skärm, vilket inte behöver vara negativt men är betraktningsvinklarna viktiga så brukar man vilja ha IPS. men var skärmen ok för dig så stryker vi det, för det blir ytterligare ett hinder för att hitta en vettig dator i rätt prisklass för dig 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Novelia
2015-09-02 08:23
#2

Min budget var 4000:- ifrån början men fick gå upp till 6000:- för att öht få till något bra. Skärmen är helt okej när man kollar film och surfar, spelar jag så är den bra på kvällen, på dagarna får jag vinkla den en aning konstigt för att se något. Det viktigaste är batteritiden och att den inte blir seg. Den var inte seg första dagen, förstår inte vad som gick fel =S Ang lagringsutrymme så har jag det mesta på extern hårddisk. Det jag vill använda datorn till är : streama film och serier, spela Sims, spela flight simulator Microsoft, HDMI uttag för att koppla in piano bl.a, surfa, musik och bränna skivor.

I have no sympathy for people without empathy

Upp till toppen
Annons: