Annons:
Etikettövrigt
Läst 1193 ggr
_Fisken
9/3/15, 11:06 PM

IFTTT (Vad är nu detta??)

Vad ska jag säga?  Det är en hemsida med en "motor" som triggar på nåt och utför en uppgift. "If this, then that" säger de. 
Det finns trigger-kanaler. Det är allt från gmail till en Androidtelefon. Ett hundratal "kanaler" finns som kan trigga igång en aktivitet. Man bygger upp egna recept som består av en trigger och sen en utförare. När triggen har lösts ut så utförs uppgiften som tas från samma samling av "kanaler".  Så nu har jag en trigger som löser ut när jag ringer eller tar emot ett samtal på min Android. När den triggern löser ut så tar "utföraren" över och skriver in information om samtalet i ett spreadsheet i min Google Drive. 

En annan trigger är "location" i Androidtelefonen så när jag åker o friar till en speciell area (100m i diameter) så skrivs en rad i min blogg (bara som test).  En annan trigger skickar ett mail till mig när jag är innanför cirkeln centrerad över mitt jobb. (Bara som test givetvis…)

Lite kul o labba med och kanske t.o.m ha nytta av.  Kanalerna är allt från Spotify, Google Drive, Dropbox, gmail, LinkedIn, Blogger…plus en massa andra okända o kända kanaler.

Adress? www.ifttt.com

Lek o Lär!

Annons:
Upp till toppen
Annons: