Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 2732 ggr
Bella_Bus
9/13/15, 6:34 PM

Snabb hjälp

Hej!

Är så att jag försöker få mig ett körkort och har ett PC spel som hjälp men jag får det inte att funka får upp en ruta där det står

"Felkod 20006

Är du uppkopplad mot Internet?

RoadQuiz använder HTTP-protokollet på port 80.

Använder du brandvägg är det RQS.DLL som måste ha tillgång till Internet!"

Jag är så klart uppkopplad (trådlöst) men vad är det som är fel varför funkar det inte?  :O

Spelet heter för övrigt RoadQuiz

Annons:
[VSK]
9/13/15, 11:07 PM
#1

En DLL som skall kunna kommas åt från internet. Spännande.

Då får du manuellt lägga till den filen som trusted i din mjukvarubrandvägg.

Tronix86
9/15/15, 9:45 AM
#2

Vart kan man köpa det? Och hur länge kan man använda det?

[VSK]
9/15/15, 11:43 AM
#3

#2

Köpa vad? Du får precisera din frågor lite bättre. Pratar du brandvägg så finns det inbyggt i Windows sen urminnes tider. Vill du ha tredje parts brandvägg så finns det en hel del.

Kaj
9/15/15, 12:02 PM
#4

Om man har Windows brandväggen så kan man lägga till dll filen via att söka upp Windows brandväggen med avancerad säkerhet.
Där får man sedan lägga in sökvägen till dll filen för ingående och utgående trafik och välja port 80.

Har du en tredjepartsbrandvägg så skall i så fall samma sak göras där.

Men verkligen skumt att en dll fil behöver tillgång i brandväggen. Varning där tack.
det brukar vara exe filer eller tjänster som behöver tillgång genom en brandvägg.

Har du verkligen en riktig version av programmet eller har du tankat hem det från någon fildelningssite?
Om du har en riktig version skulle jag vända mig till deras support innan jag började med att ge undantag i brandväggar.

[VSK]
9/15/15, 12:11 PM
#5

#4

Exakt. En DLL som vill ha full tillgång till internet. Och vad styr den DLL då 🤔

Tronix86
9/16/15, 6:38 AM
#6

Jag menar vart man hittar program och vad det kostar? Menar alltså det trafik program som hon använder. Och om det är så att man måste betala för det varje månad.

Annons:
Kaj
9/16/15, 8:33 AM
#7

Ahaa. nej det är gratis.
Jag vet inte om det är denna sida man hämtar från men du kan ju pröva - annars googla bara på RoadQuiz

Tronix86
9/16/15, 9:48 AM
#8

Hittar det inte på den sidan tyvärr.

Tronix86
9/16/15, 9:48 AM
#9

Hittar det inte på den sidan tyvärr.

Tronix86
9/16/15, 9:48 AM
#10

Hittar det inte på den sidan tyvärr.

Zpookey
9/17/15, 4:50 PM
#11

Jag antar att spelet försöker att ansluta sig till http://www.roadquiz.com/ som ägs av STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund), men den sidan ligger nere så det kan ju vara därför som "spelet" inte fungerar. För övrigt så verkar det vara ett väldigt gammalt program…men jag kan ha fel.

Upp till toppen
Annons: