Annons:
Etikettwindows
Läst 1014 ggr
Jegerås
10/9/15, 9:43 AM

Installera enhet via WiFi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Föräldrarna har köpt ny multifunktionsskrivare som klarar av att sköta allt över WiFi (ingen nätkabel följde med). Har försökt i flera timmar nu med att installera enheten men kör fast då deras router inte har den behändiga lilla knappen för WPS/AOSS och jag förstår verkligen inte instruktionerna för manuell anslutning.

Drivrutiner för Windows 10 är nedladdat och säger att jag ska göra enligt bilden. Men vad egentligen är det jag ska gå in på?  Datorn kör allt på svenska och jag har letat mig blind vid det här laget.

Annons:
Kaj
10/9/15, 10:49 AM
#1

Du skall på din dator gå in under WIFI och be den söka upp skrivaren. Skrivaren har ett namn och en SSID nyckel (password). Då du från din dator väljer att ansluta till skrivaren efter att den hittats under wifi och skrivare måste du ange passwordet.
Vilket det är kan antingen stå i medföljande lapp till skrivaren alternativt vara påklistrat någonstans på skrivaren. Sök effter SSID xxxxxxxxx där xxxxxxx är lösenordet.

Jegerås
10/9/15, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack för svar. Men hur/var får jag den att leta upp skrivaren under WiFi-inställningarna (se bild)? Ett tag syntes skrivaren när jag ville lägga till enhet under enhetshanteraren men den lyckades inte ansluta. Numera syns inte skrivaren när jag letar efter nya enheter.

Ladydragon
10/9/15, 6:13 PM
#3

nja jag tolkar bilden som att på skrivaren så borde där finnas en menyknapp den ska du trycka på och sen leta dig fram till Wifi inställningar 

tänk på att du behöver ha Wifi nätverkets namn och lösenordet till Wifi nätverket för att kunna installera skrivaren

har själv en trådlös skrivare och på den så går man in på menyknappen på skrivaren och därifrån anger Wifi nätverkets namn o lösenord och sen kopplar skrivaren upp sig automatiskt mot det nätverket sedan varje gång skrivaren används

Jegerås
10/29/15, 1:33 PM
#4

Tack! Känner mig nästan lite dum som inte gjorde den kopplingen själv.

Upp till toppen
Annons: