Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1212 ggr
Castiel.
10/10/15, 11:28 AM

Tips på bra gaming dator?

Hej hej!

Behöver lite tips på en bra gaming dator som klarar av spel som The Sims 4, Cities Skylines, SimCity och Sims 3. Just nu har jag en Lenovo B50-30 laptop som klarar av både Sims 4 och Sims 3, men laggar ofantligt mycket när jag spelar Cities Skylines och SimCity. Därför behöver jag tips på en bra gaming dator så jag kan börja spara pengar till en sådan. Jag lämnar lite specs på spelen jag mest spelar nedanför. 

The Sims 4:

MINIMUM:

KRAV: En internetanslutning krävs för aktivering av produkten.
OS: 64 bit Windows 7, 8, 8.1 och 10.
PROCESSOR: 1,8 GHz Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+ eller likvärdig (För datorer med inbyggda grafikchip kräver spelet 2,0 GHz Intel Core 2 Duo, 2,0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 eller likvärdig)
MEMORY: Minst 2 GB RAM
HÅRDDISK: Minst 9 GB ledigt hårddiskutrymme med minst 1 GB extra utrymme för eget innehåll och sparade spel.
DVD-ROM: Krävs endast för installation
GRAFIKKORT: 128 MB grafik-RAM och stöd för Pixel Shader 3.0. Grafikkort som stöds : Nvidia GeForce 6600 eller bättre, ATI Radeon X1300 eller bättre, Intel GMA X4500 eller bättre.
LJUDKORT: DirectX 9.0c kompatibelt.
DIRECTX: Samma som ovan
STYRDON: Tangentbord och mus.

MAXIMUM: 

OS: Samma som ovan
PROCESSOR: Intel Core i5 eller snabbare, AMD Athlon X4
MINNE: 4 GB RAM
HÅRDDISK: Samma som minimum
DVD-ROM: Samma som minimum
GRAFIKKORT: Nvidia GeForce GTX 650 eller bättre
LJUDKORT: Samma som minimum
DIRECTX: Samma som minimum
STYRDON: Samma som minimum

Cities Skylines:

CPU: Intel Core 2 Duo , 3.0 GHz / AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2 GHz
RAM: 4 GB
OS: Windows XP, Vista, 7, 8/8.1 64-bit
VIDEO CARD: Nvidia GeForce GTX 260, 512 MB / ATI Radeon HD 5670, 512 MB
Free disk space: 4 GB

SimCity:

MINIMUM:

PROCESSOR: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ eller bättre eller Intel Core 2 Duo-processor 2.0 GHz eller bättre
OS: Windows XP och nyare.
MINNE: 2 GB 
GRAFIKKORT: ATI Radeon HD 2X00 eller bättre, Nvidia 7800 eller bättre, Intel Series 4 Integrerade grafik eller bättre.
BREDBAND: Minst 256 KBPS ned, 64 KBPS upp.

MAXIMUM:

PROCESSOR: Intel Core i5 eller bättre.
OS: Windows 7.
MINNE: 4 GB
GRAFIKKORT: Nvidia GTX 275 eller bättre eller ATI 5850 eller bättre.
BREDBAND: Samma som minimum.

Lenovo B50-30 specs:

PROCESSOR: Intel Celeron N2840 2.16 GHz Dual Core Processor 1MB Cache
MEMORY: 4 GB 1600 MHz DDR3L
GRAPHICS: Integrated Intel HD Graphics 
HARDDRIVE: 500 GB

(Jag orkade inte "bolda" alla.)

Jag kan knappt någonting om grafikkort m.m så därför vänder jag mig till er.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
felle-j
10/10/15, 9:34 PM
#1

Vad för budget har du? Ska det vara en bärbar eller stationär dator?

Castiel.
10/11/15, 10:47 AM
#2

#1 en stationär dator, gärna av märket HP. Får kosta max 8 000 kr.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

felle-j
10/11/15, 11:45 AM
#3

De flesta stationära märkesdatorer som man köper brukar inte vara något vidare, speciellt inte för spel. HP verkar inte göra datorer som lämpar sig för spel.

Här har du nog så bra speldatorer du kan få för 8 000kr:
Dator 1
Dator 2

Zepp
10/11/15, 12:27 PM
#4

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Castiel.
10/11/15, 7:55 PM
#5

#3 det bästa vore ju en HP dator eftersom jag har två stycken i min familj som jobbar med HP produkter och kan enkelt laga om något blir fel så slipper jag onödigt höga kostnader.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

felle-j
10/11/15, 8:38 PM
#6

#5 Ja, på så sätt kan det vara bra med en HP kanske, men HP skiljer sig inte direkt så mycket från andra datorer förutom att de har lagt in egen programvara i datorn. Vilket alla datorföretag gör. Så om de i din familj är bra på datorer i allmänhet och kan fixa med hårdvara och mjukvara så spelar det nog ingen större roll vad för dator du väljer. Ett plus vore väl kanske om du kunde få rabatt på en HP-dator om du köpte en sådan haha. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: