Annons:
Etikettdatorköp
Läst 2440 ggr
Fridaaaa
2015-10-11 11:53

Dator-tips mottages!

Ska köpa ny laptop. Men vet inte vilken!
Får max kosta 4000kr.

Ska kunna spela på den(the sims tex), jag fotar mycket så blir en hel del bilder, surfa, skolarbeten och sånt :)

Har en HP nu, haft 3½ år nu.

Är det win10 på datornerna nu eller är det win8 än?
Har win7 nu, gillar egentligen det mer xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Aristarcos
2015-10-11 12:17
#1

Jag hade win 7 på min dator, gillade inte win 8, så jag uppgraderade inte, men har uppgraderat nu till win 10, vilket jag inte har ångrat en endaste gång. Tror inte ens win 7 säljs längre och att uppdateringar har slutat ges till win 7, så det är inget alternativ, väljer du mellan win 8 eller 10, så rekommenderar jag win 10.

Den tar mindre prestanda av datorn ! Och den är inte app freakad som win 8, du kan själv välja hur du vill att det ska se ut. Så jag har mer klassisk vy..

Zepp
2015-10-11 12:24
#2

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 12:54
#3

#1 Nej vet att win 7 inte säljs med :)
Win 10 provade jag på denna men nja var inte så nöjd, mn var mycket buggar osvom jag hoppas att de fixat.

#2 Det hjälper mig tyvärr ingenting och inget svar på #0 heller tack ändå :)
På den sidan är inte alla märken med heller, och alla ligger där på minst 4000kr, min får max kosta det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 13:26
#4

De ligger bredvid mitt jobb.. så jag handlar där för det mesta.. men det handlar mest om vilka datorer som säljs idag!

Märk väl de flesta har SSD i dag!

Vilken dator du än köper så får du räkna med att stå för supporten!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 14:08
#5

#4 Räkna med att stå för supporten?
SSD? 

Det du skrivit säger inte mig någonting tyvärr. Jag är inte så kunnig på datorer så kan inte så mycket kring förkortningar osv när det kommer till själva datorn (mer duktig på användandet så att säga).

Finns ju fler än det som var på den sidan :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aristarcos
2015-10-11 14:14
#6

Här har du ett gäng I3 or, under 4 K

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s240026032&o=produkt_betyg#rparams=m=s240039993

Men du, fotar du och tom vill bildbehandla , så tror jag nästan inte en I3 räcker i prestanda, egentligen borde du upp på en I7 som jag har, och välja en med bättre grafikkort och prestanda.. Du kanske får spara ett tag.. inget är surare än att köpa för dålig dator heller.

Annons:
Fridaaaa
2015-10-11 14:16
#7

#6 Tack men fortfarande inte svar på min fråga :)
Finns ju flertalet under men säger ingenting hur bra dem är,vilka man rekommenderar osv osv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aristarcos
2015-10-11 14:19
#8

I slutet nämner jag nu, jag tror inte en 4K Kr dator kommer räcka för ditt behov tyvärr.

Fridaaaa
2015-10-11 14:22
#9

#8 Den HP datorn jag har nu räckte gott och väl till det, varför skulle de inte göra det? Den är 3,5 år gammal.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 14:26
#10

#9

Rätt tänkt.. köp något som ger hyfsad prestanda för pengarna bara, den lär hur som helst vara dubbelt så bra som din gamla!

Sen så.. om 3,5 år lär du hur som helst sukta efter en ny?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 14:28
#11

#10 Varför skulle jag sukta efter en ny om 3,5 år?
Ska köpa en ny för att den jag har fungerar dåligt, den har börjat ge med sig.
Jag är ingen sån som behöver ha det nyaste osv utan köper enbart för att jag behöver det inte för att jag vill.

Men vet fortfarande inte vilken sort/modell mm jag ska köpa dock…
Vissa är ju bättre än andra.Vissa mer hållbara överlag än andra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 14:36
#12

Mnjae.. skillnaden mellan olika märken är minimal skulle jag vilja påstå.. som regel tillverkas de i Kina på samma fabriker, av samma komponenter!

Datorer är färskvaror helt enkelt likt den mesta elektronik!

Och mängden data man behöver behandla stiger exponentiellt.. framför allt på Internet!

Jag hade oxå helst velat ha samma dator/bil/gräsklippare/dammsugare/spis/kyl/frys/kläder/what ever hela livet!

Helst såg jag att mitt hus/garage var lika fräscht hela livet som när jag köpte det.. dock så kräver det underhåll/reparation.. kostar skjortan.. det är inget jag vill!

Nu är det dock så att allt har en bästa överlevnadstid.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 14:42
#13

#12 Jo allt det där vet jag redan om ;)
Men är fortfarande inte svar på vilken man bör köpa xD
Vill inte köpa en som troligtvis håller sämre än en annan men är lika bra innehållsmässigt så att säga :) Vill kunna ha så länge som det går pga olika anledningar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Zepp
2015-10-11 14:52
#14

Iomed att den mesta hårdvaran är av oberoende leverantörer.. moderkort görs förresten ofta i Taiwan!

Så det är hårvaran inom märkesskalet man kikar på.

En del "märkesdatorer" kör med lite design, för att kunna ta ut ett lite högre pris.. innehållet är dock det samma som i andra datorer.

Men gör tvärt om i stället.. räkna med att du behöver byta inom tre år, vad får det då kosta!

Om den sen varar ytterligare år så är det en bonus.

Det kan vara minst lika viktigt att köpa från en butik med bra service om något skulle hända inom de tre åren!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 14:54
#15

#14 Maxsumman kan jag inte rubba. 

Jag vill fortfarande ha svar på frågan, inte allting annat xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 15:05
#16

Iomed att allt det andra är svaret på din fråga.. dvs det beror på!

Dvs inget märke är bättre än något av de andra kända märkena.. det har hänt att alla lyckats få till en dålig kombination av hårdvara.

Alla priser är i dag så pressade att man även som amatör har lätt att jämföra olika datorer!

Det mest troliga är att det spelar mindre roll vilken du köper iomed att summan är satt till 4K!

Välj i stället, stället du köper på så du för support och service om något skulle hända!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 15:26
#17

#16 Har inte fått svar på min fråga nej, vill ha tips på vettig dator för det priset, men är massa annat som tagits upp istället :P 

Kommer beställa på netonnet eller köpa på Elgiganten.
(gillar inte Siba), har inte många fler att välja på. Dock är ju butik bäst om något händer såklart.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trixter
2015-10-11 15:36
#18

https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/lenovo-g50-8080e502hbmt/219231.8889/

Den här är bra, har mycket lagringutrymme. Bra prestanda för spel

Trixter
2015-10-11 15:39
#19

https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/lenovo-g70-7080hw00d3mt/216336.8889/

Denna kanske är snäppet bättre, mer lagringsutrymme och full hd om man tittar mycket film/serier

Fridaaaa
2015-10-11 15:41
#20

#18 Tyvärr bara 2 kärnig, rekommenderas 4kärning om man ska ha att spela också nämligen :) Och ingen numersk sifferdel
Står inte om det finns cdläsare i heller och inte mycket info om den :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Trixter
2015-10-11 16:00
#21

https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/hp-255g3notebookpc/219872.8889/

Denna är 4 kärnig, numerisk sifferdel, har cdläsare, 1000g hårddisk

Har ingen erfarenhet av den själv men den är nog inte så pjåkig :)

Zepp
2015-10-11 17:23
#22

Vill å det bestämdaste varna för köp på Netonet, Elgiganten, SIBA.. har dem vid mitt jobb.. de är f*n helt hopplösa, jag kan mer om datorer än deras försäljare!

De är ungefär lika dåliga/bra.. ta den butik som du har närmast.. för då kan du lämna din dator där om det strular.. annars så får du behålla alla originalförpackningar och sända eländet via post.. oså är du av med datorn en månad!

Grejen är att de sällan är billigare än en proffsig butik med egen teknisk personal.

Du vet, 90% av datorproblemen avhjälps rätt snabbt, en trasig komponent som byts på en kvart, resten tar mer tid.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 17:27
#23

#22 Är elgiganten som är närmast. 
Syrran köpte på SIBA; massa krångel bara, trots att hon lämnade in i butik xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 17:32
#24

Då tycker jag du väljer Elgiganten.. sannolikheten för att du skall få problem är trots allt rätt liten.

Sen så beror det ofta på den enskilda personalen som hanterar ditt ärende.

Har du ställt till det själv så blir det krångel hur som helst.

Jag betalar hellre några hundra för att få det åtgärdat rätt omgående, såvitt jag inte kan lösa det själv.. vilket oftast är smidigast.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 17:34
#25

#24 Ställt till det själv?
Ja om man har ekonomi till det så :) Jag måste dock köra det som som blir billigast förmig, även om det är  längre väntetid kanske :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 17:37
#26

Mm.. ställt till det själv, tex släppt in virus/annat oknytt/råkat radera någon fil, knäckt någon anslutning!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 17:38
#27

#26 Virus kan man ju inte alltid hjälpa, om man har virusprogram :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Zepp
2015-10-11 17:41
#28

Mmm, många lämnar in sin dator när virus gjort att den inte funkar längre!

Öva på att göra en factory reset och spara allt viktigt på extern disk/online/sticka.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aniara14
2015-10-11 19:03
#29

#0 Testa att använda Prisjakt. Där kan du filtrera utbudet helt efter alla dina önskemål, inklusive maxpris.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Zepp
2015-10-11 19:10
#30

TS.. om du kan tala om för mig vilken som är den bästa bilen så skall jag tala om för dig vilken som är den bästa datorn!😇

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 19:26
#31

#30 Aldrig sagt att jag är ute efter bästa datorn.

#29 Kollat där men säger ingenting om hur pass bra de är osv. Jag har inte så superbra koll heller. Anser inte att det är som Zepp påstår att det är lite "huggetsomstucket" vilken man väljer.

#28 Har inget externt eller online som har så pass mycket plats så alla bilder osv får plats. Men varför ska jag göra en factory reset?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 19:48
#32

Bästa bilen i min prisklass! 😉

Du köper en docka och stoppar din gamla hårddisk i den!

http://www.inet.se/produkt/8903447/hd-docka-for-1x2-5-3-5-sata-till-usb-2-0-esata#/specs

Sen så finns det gratis backup över nätet, men de skall du använda för systeminställningar menar jag.. bilderna på externa disken.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
2015-10-11 19:52
#33

#32 Letat  gratis på nätet men inte som har så pass stort utrymme gratis som jag behöver.
Nja tänker inte köpa sånt jag inte behöver :P

Du verkar dock förvränga det jag skriver,lite tråkigt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
2015-10-11 20:17
#34

Om du inte har backup så behöver du en docka.. och din gamla HD är gratis!

Lägg nu inte allt där.. som vissa gör, för då har du ingen backup!

Utan du gör backup på dina bilder på din dator!

Man gör inte backup på hela datorn.. utan bara på inställningar, länkar, kontackter och filer som är ovärderliga över internet.. om du skulle behöva göra en Factory reset!

Backup på operativsystemet har du redan på en dold partion.. och du uppmanas första gången att göra en systemavbildning på en USBsticka stor nog.. tror de bör vara minst 16 Gb!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Aniara14
2015-10-11 20:49
#35

#1 och #3 Ni vet väl att det är lätt att få Windows 8/8.1 att se ut som Win 7? Det är bara att ladda ner och installera gratis tillägget Classic Shell så funkar användargränssnittet ungefär likadant som på 7:an, med Startmeny osv.

Enligt min åsikt så är det bättre att vänta ett bra tag med att övergå till Windows 10, så att alla barnsjukdomar, inkörningsproblem, buggar, ännu inte uppdaterade drivrutiner till diverse spel och hårdvara osv. hunnit bli ordentligt fixade först. Man kan ju faktiskt vänta till juli 2016 och ändå få det gratis.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

farvendal
2015-10-12 11:47
#36

Skulle säga att du kommer ha väldigt svårt för att hitta en dator för max 4k som matchar dina krav.. Det ska väl vara om du kan leva med att spela på lite lägre grafik eller kan vara beredd på att behöva köpa ny dator/nya delar inom ett par år igen. Spel och andra program/applikationer kräver allt mer prestanda. 

Du skulle kunna ta den som #21 rekommenderar och köpa till lite extra ram-minne. Ram-minnen kostar inte mycket nu för tiden. Tycker personligen att 1.50ghz i processorhastighet låter lite lite dock men å andra sidan har den ju fyra kärnor så det kanske går ändå.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
2015-10-12 12:41
#37

#36 den jag har haft nu i 3,5 år har uppfyllt detta och fungerat superbra, tror inte att andra idag i prisklassen är sämre än för typ 4 år sedan ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
2015-10-12 12:55
#38

#36 Jodå, det har förändrats:) Men du fick väl din via skolan? Eller minns jag fel? Så du vet väl inte vad den hade kostat om du köpt den själv som privatperson? 

Och som sagt, applikationer numera utvecklas i en rasande takt. Så man vill gärna inte bara ligga på gränsen.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

farvendal
2015-10-12 13:01
#39

Men här har du en, http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/ACNXMLFED051/acer-aspire-e5-521-15-6-barbar-dator-svart#tab-specs mycket dator för pengarna så som jag ser det. Verkar lite tung dock (2.4 kg) men hanterbart.

Förhoppningsvis finns den i din lokala elgigantenbutik också så att du kan känna och klämma lite. Iallafall jag brukar vilja veta om skärm och tangentbord mm känns bra:)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
2015-10-12 13:12
#40

#38 nej jag läser på högskola, vi får ingenting sånt. Var som jag själv köpte inför högskolestudier.

Tror knappats det har förändrats så pass :P Och så mycket kräver inte the sims heller :) ett av få spel jag spelar :)

Priset på dator kan jag inte rubba tyvärr, inte jag som ska betala den.

Vart står det ang cdläsare och så? Jag är inte så haj på datorer, så ville ha tips på datorer folk rekommenderar som de tycker är bra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
2015-10-12 13:19
#41

Beror på vilket sims du spelar. Det har kommit en miljon olika varianter sen jag spelade sist haha (typ 8-9 år sedan..) så jag har inte full koll på prestandakraven.

Den ser inte ut att ha cd-läsare. Behöver du verkligen en sådan? Jag kan inte komma på när jag behövde cd senast.. men sims kanske fortfarande körs via CD? 

Det är väldigt vanligt att tillverkare slopar CD-läsare för att istället trycka in mer disk och/eller batteri i datorn.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Annons:
farvendal
2015-10-12 13:34
#42

Här har du också en prisvärd, med optisk enhet http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_ACER-ES1-512-C1E5,90952,1554759.html?langId=-16

jag kan inget om processormodellen dock. någon annan får svara på det men jag kan knappast tro att det skulle vara några konstigheter.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
2015-10-12 13:37
#43

#41 3an kör jag, och går på min HP jag har nu utan problem :) 
Jag kör inte simset med CD men behöver ha CD läsare till annat :) Och även om det skulle köpas spel med CD :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
2015-10-12 13:40
#44

#43 Ah okej. Men kolla den senaste jag länkade. Den verkar ganska nice.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Trixter
2015-10-12 14:06
#45

Lättaste kanske är att åka in till en butik och få hjälp på plats, då kan du ju klämma och känna och samtidigt få svar ang processor osv.

Fridaaaa
2015-10-12 14:06
#46

#44 Den såg fin ut :) Men tyvärr finns den inte i webbshopen och vi har en bit till närmaste :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
2015-10-12 14:09
#47

Kanske kan du maila/ringa och fråga om de får in den igen? :)  kanske någon annan butik har den också.

Lyssna på försäljare i butik kan man ju göra… hade dock inte jag gjort xD

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
2015-10-12 14:12
#48

#47 Vissa säljare är bra andra inte xD Svårt att avgöra ibland, specielltnär man inte ärså haj själv hehe.
Står att den inte är för webbshoppen

#45 Har bara elgiganten att välja på i så fall som är närmast :/ Och för mig som inte är så haj på det kan de lätt luras med, har de försökt göra förr  :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Trixter
2015-10-12 14:19
#49

Fast å andra sidan vet du ju på ett ungefär vad du vill ha: 4 kärnig, optisk enhet, numeriska siffror, bra lagringsutrymme och max 4000:-. Så utbudet minskar ju ganska rejält. Ta netonnet t.ex, med dom kriterierna du har så finns det bara 1 dator, den jag länkade i #21..

Fridaaaa
2015-10-12 14:21
#50

#49 Minst 500 gb behöver man ha i datorn men det har typ alla, måste inte ha över det i datorn :) Sparar över till extern hårddisk sen när jag har råd med det och så med :) 
Som sagt prissumman kan jag inte styra över.
Numeriska siffror är inget kravkrav men fördel om det har det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2015-10-12 14:22
#51

Som sagt: ute efter ERA erfarenhet vilken NI rekommenderar, inte bara länkar till datorer,  det hjälper mig tyvärr ingenting, för det kan jag söka själv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trixter
2015-10-12 15:27
#52

Jo men faktum kvarstår ju att det finns inte så många alternativ om du inte kan tänka dig att gå ner till 2 kärnor eller skippa cdläsare eller kanske lägga till nån slant själv. Kan du inte göra ett urval av olika datorer som du tycker verkar intressanta och sen googla på recensioner, så brukar iaf jag göra för att få lite mer kött på benen :)

farvendal
2015-10-12 15:53
#53

Jag har ju inte testat alla datorer men IT-tekniker som jag är har jag ändå rätt bra koll på prestanda, hårdvara osv. Jag har ingen alltså specifik dator att rekommenda. Använder min dator till ungefär samma grejer som du men jag gick upp lite i pris och prestanda för att slippa oroa mig för att den inte ska orka om ett par år.

Mina erfarenheter och rekommentationer gällande prestanda är följande:

500gb hårddisk är bra om man har mycket bilder. Visst, man kan ju lagra på en extern hårddisk. Men man vill ju gärna ha bilderna på TVÅ ställen. Dvs använd externa som backup, inte primär lagring. Och nej, långt ifrån alla datorer har så stor hårddisk numera dessvärre. Det är väldigt inne med SSD-diskar på ca 128gb och att man istället lagrar sina filer externt eller på en molntjänst. En SSD-disk tror jag inte du är i behov av alls öht. Det är inte jag heller. Tycker en vanlig mekanisk disk fungerar jättebra. Helst 7200 RPM men i din prisklass får du troligen nöja dig med 5400. Vilket nog inte ska vara några större bekymmer.

RAM-minne så skulle jag säga 6-8GB. Man klarar sig med 4 men det är som jag sa tidigare skönt at ha "lite till övers" Man kan ju börja med 4GB och sen köpa till mer senare om man märker att man behöver det. Välj isåfall gärna en dator med 2 minnesplatser, en med 4GB och en ledig. Inget krav, men det är smidigast.

CD-läsare är enligt mig onödigt. Skulle jag behöva köra CD så letar jag upp en extern CD-läsare. Men visst, vet man med sig att man ska använda en del CD-skivor så kan det ju vara värt.

I skärmstorlek så rekommenderar jag 14-15". Större är förvisso trevligt när man jobbar med bilder men jäklar vad bökigt det är med 17" laptops. Brukar kalla dem släptops.. och 13" blir lite jobbigt litet när man pillar i PS. Jag gillar skärmar med matt yta, inte alls lika jobbigt för ögonen att kolla på. Färgerna blir eventuellt lite mattare då också, vilket iofs kan vara en liten nackdel om man sysslar mycket med färger i PS. Men för mig är det inte ett problem.

Numeriska siffror på tangentbordet är trevligt men inget krav för min del heller. En bonus helt enkelt som man klart kan välja bort. 

Processor har du sagt fyra kärnor, vilket jag anser är klokt. Jag skulle sattsa på en intel i5 för att ligga lite i framkant men i3 kan fungera det också. Ska du ha i5 stiger prislappen antagligen..

Bra batteritid är ju alltid trevligt men själv bryr jag mig inte så jättemycket, håller den i fyra timmar är jag jättenöjd. 

Ang datortillverkare så gillar jag HP, Dell och Asus mest av de jag testat. HP för de har så brett utbud, trevliga touchpads och allmänt trevliga chassin. Dell pga deras otroligt braiga support (iallafall på företagssidan), bra hemsida och bra utbud när det gäller reservdelar samt enkelheten med att hitta drivrutiner. Och ASUS pga deras chassin känns rejäla. Lätt hänt att laptops känns plastiga, men ASUS känns riktigt stabila och trevliga. Men egentligen ska man ju kolla vad som finns i datorn, utseendet kommer i andra hand. Support får man ju oftast genom butiken man handlar via, men att tillverkaren i sig har bra support är ju ett plus i kanten.

Kan du hitta en Dell Latitude som matchar din prisklass vore det kanon. Älskar Latitude-serien.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
2015-10-12 16:26
#54

#52 Inga pengar att lägga till själv tyvärr
CD läsare är ett måste och ska jag kunna spela behövs helst 4 kärnigt enligt de jag talat med i alla fall :/

#53 Hade jag kunnat lägga till hade jag kunnat göra det men tyvärr finns det inte möjlighet till det.
Jag har kollat lite, nästan alla jag sett har haft det i min prisklass i alla fall :) Det eller 1tb.

Alla har vi olika behov men jag behöver CD läsare i alla fall, använder det nu och behöver det i framtiden också. 

Ja minst 14 tumsskärm behöver jag ha, mindre är värdelöst när jag ska plugga eller spela xD Har 15,6 tum nu :)
Molntjänst finns väl inte på windowsdatorer om jag minns rätt? Eller det finns till det också numera?

Ja det med numerska siffror är som sagt mest önskvärt men inget krav :)

Nej batteritid bryr jag mig inte om, sitter nästinpå bara är det finns så man kan ha strömsladden i :)

Ska kolla upp dem märkerna! Har HP nu och varit supernöjd med denna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2015-10-21 14:19
#55

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
farvendal
2015-10-21 18:52
#56

Absolut.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: